علت عدم ارسال سهم اقلیم کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان _ رسانه رسمی اتحادیه میهنی کردستان فاش کرد که تا کنون ۵۵ هزار بشکه نفت به بغداد تحویل داده شده است و روز یکشنبه هیأت اقلیم کردستان دوباره برای دریافت پاسخ نهایی در خصوص ارسال کامل سهم اقلیم کردستان یا دریافت مبلغی پول به عنوان وام مانند ماه‌های قبلی به بغداد می‌رود.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس، رسانه رسمی اتحادیه میهنی کردستان روز یکشنبه تاریخ ۲۰۲۳/۸/۲۰ دوباره به بغداد می‌رود و شماری از مدیران وزارت دارایی و سازمان حسابرسی این هیئت را همراهی می‌کنند.
این هیأت در خصوص گزارشی که سازمان حسابرسی عراق تهیه کرده است  و  حسابرسی درآمدها و هزینه‌های اقلیم کردستان با مقامات عراقی گفتگو می‌کنند. این هیأت خواستار پاسخ نهایی از سوی بغداد درباره پرداخت سهم اقلیم کردستان یا پرداخت مبلغی پول به عنوان وام هستند.
این موضوع هم مطرح شده است که اقلیم کردستان تا کنون اقلیم و بغداد در خصوص مواردی با هم اختلاف دارند و به توافق نهایی دست پیدا نکرده‌اند دولت عراق خواستار  تحویل ۴۰۰هزار بشکه نفت و ارسال درآمدهای غیرنفتی از سوی اقلیم کردستان است، اما اقلیم کردستان تاکنون ۵۵ هزار بشکه نفت به بغداد تحویل داده است همچنین بغداد خواستار تحویل همه درآمدهای غیر نفتی از سوی اقلیم است  و سپس ۵۰%از این درامدها دوباره به اقلیم کردستان پرداخت شوند.

کد خبر 2759752

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha