دولت اقلیم کردستان: تا کنون ۲۸ تیپ از نیروهای پیشمرگه با هم ادغام شده‌اند

سرویس عراق و اقلیم کردستان _ دولت اقلیم کردستان اعلام کرد تا کنون ۲۸ تیپ از نیروهای پیشمرگه با هم ادغام شده‌اند و آخرین بار سه تیپ بودند که به وزات پیشمرگه انتقال یافتند این در حالی است که شرایط داخلی وزارت پیشمرگه در نهایت بحران قرار دارد.

به گزارش کردپرس به نقل از زمن، روز سه شنبه تاریخ ۲۰۲۳/۸/۱۵ رسانه رسمی دولت اعلام کرد در آخرین اقدام با دستور مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان سه تیپ دیگر به وزارت پیشمرگه انتقال یافتند.

تیپهای ۳۰،۲۸،۲۶ شامل ۵ هزار و ۴۰۰ افسر و پیشمرگه است و از نیروهای لشکر(واحد) ۷۰ تشکیل شده‌اند که درحال حاضر تحت سرپرستی فرقه ۲ ریاست ارکان قرار گرفته‌اند.

سرتیپ حکمت عمر مدیرکل امور واحدهای وزارت پیشمرگه به اداره رسانه و اطلاعات اعلام کرد در ابتدای تشکیل کابینه نهم و به دستور مسرور بارزانی رئیس دولت اقلیم کردستان با همکاریهای تیم نیروهای همپیمان فرآیند اصلاحات نیروهای اقلیم کردستان از طریق تشکیل تیم جدیدی آغاز شد و تا کنون نیز ادامه دارد در مدت فعالیت این کابینه نیز تیپهای ۳۰،۲۶،۲۴،۲۳،۲۱،۱۹،۱۸،۱۷،۱۵ همچنین تیپهای ۲۷ و ۲۵ شامل این فرآیند می‌شوند که ۹۰% از کارهای مربوط به انتقال آنها انجام گرفته است و در آینده نزدیک نیز به وزارت پیشمرگه انتقال خواهند یافت.

همچنین اشاره شده است که فرآیند یکسان سازی نیروهای پیشمرگه درچارچوب فرآیند اصلاحات همراه با راهکارهای ارائه شده این فرآیند انجام می‌گیرد.

سرتیپ حکمت عمر گفت: «براساس دستورالعملهای نظامی و برطبق اصلاحیه قانون شماره ۳۸ ما از طریق کمیسیونهای موجود با همه نیروهایی که به وزارت پیشمرگه انتقال می‌یابند دیدار می‌کنیم  همچنین اقدامات مربوط به جداسازی بازنشستگان نیز انجام می‌گیرد و کسانیکه مجروح یا زمین گیر هستند نیز به کمیسیون پزشکی ارجاع داده خواهند شد و امورات مربوط به آنها  در واحدهای مربوطه پیگیری می‌شوند کسانی هم که مشمول خدمت سربازی هستند به وزارت پیشمرگه انتقال خواهند یافت بنابراین اتمام این فرآیند نیاز به زمان زیادی دارد.»

به گزارش رسانه دولت در چارچوب اقدامات کابینه نهم نیروهای پشتیبانی واحدهای یک و دو نیز به وزارت پیشمرگه انتقال داده شده‌اند تا کنون تعداد ۲۸ تیپ در چارچوب قوانین اصلاحات دولت تشکیل شده‌اند این فرآیند تحت سرپرستی نیروهای هم پیمان و نیروهای پیشمرگه انجام گرفته است و برای آنها برنامه ریزی شده است. و این فرآیند تا دو سه سال آینده ادامه خواهد داشت.

این در حالی است که اختلافات میان حزب دمکرات کردستان و اتحادیه میهنی کردستان در نهایت بحران قرار دارند و دچار انشقاق شده‌اند علاوه براین نیروهای ۷۰ و ۸۰ نیز هنوز به وزارت پیشمرگه انتقال داده نشده‌اند.

کد خبر 2759576

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha