تعداد پایگاههای نظامی آمریکا و روسیه در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- بر اساس گزارش بازرس کل وزارت دفاع آمریکا، این کشور در مناطق کنونی تحت کنترل کردهای سوریه سه پایگاه نظامی دارد اما تعداد پایگاههای نظامی روسیه در این مناطق 8 پایگاه است.

به گزارش کردپرس، بازرس کل وزارت دفاع آمریکا گزارش سه ماه دوم سال 2023 خود را درباره عملیات مبارزه با داعش ائتلاف به رهبری آمریکا در عراق و سوریه منتشر کرده و در آن به جزئیات عملیات و همکاری ائتلاف و آمریکا با نیروهای کرد سوریه و عراق پرداخته است.

در بخشی از این گزارش به تعداد پایگاههای اصلی نظامی آمریکا و روسیه در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه اشاره شده است. بر اساس این گزارش آمریکا در سوریه چهار پایگاه نظامی اصلی دارد که سه پایگاه آن در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه قرار گرفته است.

دو پایگاه اصلی نظامی آمریکا در شرق و غرب شهر قامیشلو قرار گرفته و پایگاهی نیز در شرق استان دیرالزور دارد. پایگاه چهارم و بزرگتر آمریکا در تنف قرار گرفته که نزدیک مرزهای عراق و اردن است.

اما وزارت دفاع آمریکا ادعا کرده است که تعداد پایگاههای نظامی روسیه در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه بیشتر از تعداد پایگاه های آمریکا در این مناطق است. طبق ادعای پنتاگون، روسیه در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه 8 پایگاه نظامی ایجاد کرده است. این پایگاه ها در دیرالزور، رقه، عین عیسی، کوبانی، منبج، تل تمر و شرق و غرب شهر قامیشلو قرار دارند.

بر اساس این گزارش، آمریکا در مناطق نزدیک به منطقه تحت کنترل ترکیه پایگاه نظامی ندارد اما روسیه در بیشتر این مناطق پایگاه دارد.

با این حال، برخی نشریه ها از جمله نشریه کردل آمریکا ادعا کرده اند که آمریکا در خاک سوریه نزدیک به 30 پایگاه نظامی دارد.

کد خبر 2759122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha