حزب دمکرات با تشکیل ائتلاف با شش حزب کردستانی، در انتخابات شورای استان کرکوک مشارکت خواهد کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- معاون دفتر تشکیلاتی حزب دمکرات کردستان در کرکوک، از تشکیل ائتلاف بین این حزب با شش حزب کردستانی دیگر به غیزاز اتحادیه میهنی  برای مشارکت در انتخابات شورای استان کرکوک خبر داد.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری ملی عراق(نینا) محمد خورشید دراظهاراتی بابیان اینکه حزب دمکرات با اتحادیه میهنی درخصوص مشارکت در یک فهرست در انتخابات شورای استانی کرکوک گفتگو نکرده است، گفت: برای ائتلاف با شش حزب کردستانی و ثبت این ائتلاف در کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق، تلاش خواهیم کرد.

 محمدخورشید، افزود: اگر حزب دمکرات به تنهایی در انتخابات شورای استانی کرکوک شرکت کند، مشکلی بوجود نخواهد آمد، اما درصورتی که این احزاب در کنار آن باشند، بیشترین آراء ممکن را به دست خواهد آورد.

وی درباره اینکه آیا حزب دمکرات کردستان با اتحادیه میهنی کردستان برای مشارکت با یک لیست در انتخابات شورای استانی کرکوک گفتگو کرده است، گفت:« ما تاکنون با اتحادیه میهنی درخصوص مشارکت در یک فهرست در انتخابات گفتگو نکرده ایم، شش حزب رسمی کردستانی، از جمله احزاب اسلام گرا، ملی گرا و چپ گرا، آمادگی خود را برای تشکیل ائتلاف با حزب دمکرات کردستان اعلام کرده اند.

کد خبر 2758943

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha