خطر توقف کامل تولید نفت در اقلیم کردستان عراق

خبرگزاری بلومبرگ با اشاره به بیانیه انجمن شرکت های نفتی خارجی فعال در اقلیم کردستان هشدار داد در صورت ادامه توقف صادرات نفت این منطقه از طریق ترکیه، خطر متوقف شدن تولید نفت وجود دارد.

در حال حاضر وضعیت تولید نفت خام در اقلیم کردستان عراق بحرانی است، زیرا شرکت های نفتی خارجی مجبور شده اند به دلیل توقف صادرات نفت اقلیم کردستان از طریق ترکیه، میزان استخراج نفت را به شدت پایین بیاورند.
بلومبرگ با اشاره به بیانیه مشترک 6 شرکت نفتی خارجی در اقلیم کردستان که از کاهش سرمایه گذاری و اخراج کارکنان صنعت نفت خبر داده، نسبت به خطر توقف تولید نفت در اقلیم کردستان هشدار داده است.
انجمن شرکت های خارجی فعال در اقلیم کردستان متشکل از شش شرکت خارجی در بیانیه ای که هفته گذشته صادر کرد، از کاهش 400 میلیون دلاری سرمایه گذاری خارجی در میدان های نفتی اقلیم کردستان عراق در سال جاری و بیکاری تعداد قابل توجهی از کارکنان شرکت های نفتی در پی توقف صادرات نفت اقلیم کردستان از طریق ترکیه خبر داد.
صادرات روزانه 470 هزار بشکه نفت اقلیم کردستان از طریق ترکیه، در ماه مارس گذشته و به دنبال برنده شدن عراق در پرونده شکایت از ترکیه نزد دیوان بین المللی داوری در پاریس متوقف شد. این دادگاه ترکیه را به پرداخت 1.5 میلیارد دلار خسارت به عراق محکوم کرده است.

کد خبر 2758888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha