آمار تلفات غیرنظامی حملات هوایی ترکیه در عراق و سوریه به روایت سازمان جنگ های هوایی

سرویس جهان- سازمان جنگ های هوایی میزان تلفات غیرنظامیان در جریان حملات هوایی ترکیه در عراق و سوریه ، از سال 2015 تا 2023 را بیش از 1500 نفر گزارش کرد.

به گزارش کردپرس، سازمان غیرانتفاعی جنگ های هوایی در گزارش سالانه خود به بررسی میزان تلفات غیرنظامی بر اثر حملات هوایی ترکیه در عراق و سوریه پرداخته و از کشته شدن بیش از 1500 غیرنظامی در این دو کشور در جریان حملات هوایی و راکتی ترکیه در 8 سال گذشته خبر داده است.

بر اساس این گزارش، بیشتر قربانیان غیرنظامی حملات هوایی ترکیه در عراق و سوریه شهروندان کرد در شمال شرق سوریه و اقلیم کردستان عراق بوده اند. اوج کشتار غیرنظامیان بر اثر حملات هوایی ترکیه در سوریه، در زمستان 2018 در جریان حمله این کشور به منطقه کردنشین عفرین در شمال غرب سوریه و عملیات نظامی بعدی ترکیه در دو منطقه کردنشین گری سپی و سری کانی در شمال سوریه بوده است.

پراکندگی حملات هوایی ترکیه در عراق و سوریه نشان می دهد که این کشور، تقریبا در همه مناطق کردنشین سوریه و عراق اقدام به انجام حملات هوایی و راکتی کرده است.

سازمان جنگ های هوایی گفته است 1500 غیرنظامی عراقی و سوریه در بیش از 500 حمله و اقدام نظامی ترکیه در این کشور جان خود را از دست داده اند. نزدیک به 190 نفر از قربانیان کودک و حدود 120 تن از آنها زن هستند.

بر اساس گزارش سازمان جنگ های هوایی بیش از 2500 تن غیرنظامی دیگر نیز در جریان حملات هوایی ترکیه در عرق و سوری مجروح شده اند.

با این حال، این سازمان تاکید کرده است این آمار مورد اختلاف است زیرا نتوانسته برخی فوتی ها در جریان این حملات را تایید کند.

کد خبر 2758835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha