گذرگاه مرزی دیگری در مرز «سوران» با کشور ایران گشوده خواهد شد

سرویس عراق و اقلیم کردستان _ سرپرست اداره مستقل «سوران» با اعلام اینکه در تلاش هستند تا گذرگاه «کیله شین» میان اقلیم کردستان و جمهوری اسلامی ایران گشوده شود افزود از راه جاده‌ای احداث این پروژه را آغاز کرده‌ایم و به مرحله بسیار خوبی رسیده ایم اما این مرز مشکل امنیتی دارد.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس، رسانه نزدیک به حزب دمکرات کردستان اعلام کرد امروز یکشنبه تاریخ ۲۰۲۳/۷/۲۳ هیأتی از جمهوری اسلامی ایران به ریاست محمد صادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی از مرز حاجی عمران بازدید کرد و از سوی «امید خوشناو» استاندار اربیل و «هلگورد شیخ نجیب» سرپرست اداره مستقل سوران مورد استقبال قرار گرفت.

هلگورد شیخ جناب در این باره گفت در آخرین سفر خود به جمهوری اسلامی ایران  به همراه استاندار و سرپرست ادارات مستقل اقلیم کردستان با دولت ایران در خصوص ۲۰ بند به توافق رسیدیم و بر اساس یکی از بندهای تفاهنامه فی مابین باید از گذرگاههای مرزی به منظور نظارت بر روند اجرا شدن این مفاد  دیدار میدانی صورت گیرد.

در دیدار امروز استاندار آذربایجان غربی،  اشاره کرد هرچند که تفاهنامه ۲۰ بندی به امضا نرسیده است اما بیشتر مفاد آن به مرحله اجرا رسیده‌اند و قرار است سه ماه یکبار چنین دیدارهایی انجام گیرند تا موانع موجود بر سر راه اجرای مفاد تفاهم نامه برطرف شوند.

سرپرست اداره مستقل سوران اعلام کرد در سفر گذشته خود به جمهوری اسلامی ایران درباره موانع و مشکلاتی که بر سر راه گشودن گذرگاه مرزی «کیله شین» در مرز سیدکان وجود دارد گفتگو کرده‌اند و این موضوع محور دوم دیدار امروز آنها با مقامات جمهوری اسلامی ایران بوده است.  

وی افزود ما از طریق راه جاده‌ای احداث این پروژه را آغاز کرده‌ایم و به مراحل بسیار خوبی رسیده‌ایم اما در این مرز مشکلات امنیتی وجود دارد می‌خواهیم با مهمانان خود از کشور جمهوری اسلامی ایران این موضوع را بررسی کنیم تا بتوانیم  به چگونگی کنترل این منطقه دست یابیم، گشودن این گذرگاه هدف اصلی هر دو دولت ایران و اقلیم کردستان است.

کد خبر 2758621

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha