۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
AKP اولین تقلب انتخاباتی را کلید زد

سرویس ترکیه - مسئولین برگزاری انتخابات در سیدنی استرالیا اعلام کردند که تعدادی از صندوق‌های رای باز نشده در یکی از حوزه‌های رای‌گیری در سیدنی به نفع AKP مهر زده شده است و CHP در رابطه با این تقلب انتخاباتی AKP به دادگاه مربوطه شکایت کرد.

به گزارش کردپرس، با توجه به این مسئله که رای‌گیری انتخابات آتی ترکیه در خارج از این کشور از قبل آغاز شده است، مسئولین برگزاری انتخابات در روز ۵ می اعلام کردند که تعدادی از صندوق‌های رای باز نشده در یکی از حوزه‌های رای‌گیری در سیدنی از قبل به نفع حزب عدالت و توسعه(AKP) مهر زده شده است. در همین راستا یکی از احزاب اصلی اپوزیسیون یعنی حزب جمهوری‌خواه خلق (CHP) در رابطه با این موضوع به دادگاه مربوطه شکایت کرد.

به نوشته پایگاه خبری گازته دیوار، «جانداش تولگا اشیک» روزنامه نگار ساکن در استرالیا در ۵ می اعلام کرد که در جریان رای‌گیری ترکیه در استرالیا، مسئولین برگزاری انتخابات برگه‌های رای باز نشده‌ای را کشف کرده‌اند که از قبل به نفع حزب حاکم AKP مهر زده شده اند.

تولگا اشیک تصویری از برگه‌های رای‌گیری را به اشتراک گذاشت و نوشت: «یکی از مسئولین برگزاری انتخابات از استرالیا با وی سخن گفته است و عکس برگه رای‌گیری را ارسال کرده است. بر روی برگه رای باز شده، مهر AKP زده شده است. یکی از مسئولین حاضر بر روی صندوق رای متوجه این موضوع شده و واقعه را ثبت کرده است و همچنین به مردم توصیه کرده که قبل از ان انداختن رای خود در صندوق رای برگه‌های رای خود را بازرسی کنند.»

عکس منتشر شده نشان می‌دهد که برگه رای برای AKPمهر زده شده است.

یکی از احزاب اصلی اپوزیسیون ترکیه یعنی حزب CHP در خارج از کشور اعلام کرد که در رابطه با این موضوع به دادگاه شکایت کرده است. در صندوق سیدنی 2-G استرالیا، با توجه به برگه رای باز نشده که برای AKP مهر زده شده است، ما از هیئت برگزاری انتخابات ترکیه در خارج از کشور درخواست کرده‌ایم تا شکایت خود را در دادگاه ثبت کنند.

انتخابات ترکیه قرار است در ۱۴ می برگزار شود، اما شهروندان خارج از ترکیه از قبل شروع به رای‌دادن در مراکز رای‌گیری کرده‌اند. پس از پایان رای گیری در خارج از ترکیه، برگه های رای به ترکیه آورده می‌شود و در ۱۴ می باز می‌شوند.

کد خبر 2755283

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha