انتظار می رود که CHP روند جدید حل مسئله کرد را کلید بزند

سرویس ترکیه - سری ثریا اوندر نامزد حزب چپ سبز ابراز امیدواری کرد که CHP در صورت به قدرت رسیدن روند جدید حل مسئله کرد را آغاز کند.

به گزارش کردپرس، سری ثریا اوندر سیاستمدار کرد و نامزد رده اول حزب چپ سبز از حوزه استانبول، در انتخابات آتی پارلمان ترکیه، در سخنانی ابراز امیدواری کرد که در صورت به قدرت رسیدن کمال قلیچدار اوغلو نامزد اپوزیسیون از حزب جمهوری خواه خلق (CHP) روند جدیدی برای حل مسئله کُرد در ترکیه به راه بیافتد.

اوندر در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی گازته دیوار، گفت که حزب متبوعش بر روی کسب بالاترین شمار نماینده در پارلمان ترکیه تمرکز کرده است. او هدف از این کار را بسیج کردن بلوک اپوزیسیون ترکیه برای ایجاد تحولی بزرگ برای تحقق دموکراسی در این کشور اعلام کرد.

سیاستمدار کهنه کار کرد در بخشی دیگر از سخنان خود، با بیان این که کردها به ویژه حزب چپ سبز انتظار این را دارند که کمال قلیچدار اوغلو و CHP یک روند جدید حل مسئله کرد را راه اندازی کنند، گفت: «اگر AKP توانست مذاکرات صلح را به راه بیاندازد، قطعا CHP نیز می تواند. کسی جلودار آن نیست. اگر قرار است که یک دگرگونی دموکراتیک در ساحت سیاسی ترکیه رخ دهد، این مسیر از حل مسئله کرد می گذرد. بنابراین من منتظر آغاز یک روند جدید برای حل مسئله کرد از سوی CHP هستم.»

اوندر استفاده از زبان صلح آمیز همچنین آزادی بیان و آزادی رسانه ها را به عنوان اصلی ترین عوامل برای برقراری مذاکرات صلح در آینده برشمرد.

کد خبر 2755261

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha