انتخابات ترکیه یکی از دلایل ادامه توقف صادرات نفت اقلیم کردستان عراق است

سرویس جهان- نشریه انگلیسی آرگوس مدیا ادعا کرد مسئله انتخابات ترکیه یکی از دلایل ادامه توقف صادرات نفت اقلیم کردستان است.

به گزارش کردپرس، نزدیک به دو ماه از توقف صادرات نفت اقلیم کردستان می گذرد. با وجود توافق اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق بر سر ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان به بازارهای جهانی از طریق ترکیه، هنوز موعد مشخصی برای ازسر گیری صادرات نفت اقلیم کردستان وجود ندارد.

نشریه انگلیسی آرگوس مدیا که روی بازارهای مالی  بویژه بازار نفت تمرکز دارد، احتمال داد توقف صادارت نفت اقلیم کردستان تا زمان برگزاری انتخابات ترکیه در روز 14 ماه می 2023 یعنی تا 10 روز دیگر ادامه داشته باشد.

این نشریه احتمال داد مسئله توقف صادرات نفت اقلیم کردستان هم به یکی از مسائل مرتبط به انتخابات ترکیه تبدیل شده باشد. بنابراین، ممکن است بعد از انتخابات ترکیه، صادارت نفت اقلیم کردستان از طریق این کشور از سر گرفته شود.

این نشریه که دفتر مرکزی آن در لندن است، به نقل از منابعی گزارش داد که از این به بعد، کنترل صنعت نفت اقلیم کردستان عراق به دست دولت مرکزی عراق خواهد افتاد زیرا نفت اقلیم کردستان، از این به بعد توسط شرکت بازاریابی و فروش نفت عراق موسوم به سومو فروش خواهد رفت و درآمد فروش نفت خام اقلیم کردستان نیز به حساب بانکی در یکی از بانک های عراقی تحت نظر دولت مرکزی واریز خواهد شد.

کد خبر 2755226