نباید بازگشت آوارگان برای استفاده و فریب آنها در کسب آرای انتخاباتی انجام گیرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان _ عضو کمیسیون مهاجرت مجلس عراق در دیدار با وزیر مهاجرت عراق اظهار داشت: نباید از آوارگان  بعنوان گروگان از سوی احزاب برای کسب آرای انتخاباتی در راستای تامین منافع حزبی استفاده شود.


.
به گزارش کردپرس به نقل از «خندان»: «سوران عمر» عضو کمیسیون مهاجرت در مجلس عراق با «ایوانا جابرو» وزیر مهاجرت عراق دیدار کرد و درباره بازگشت آوارگان ساکن در اقلیم کردستان به زادگاهشان بحث و گفتگو کردند، این امر یکی از برنامه‌های عملکردی دولت جدید است.
وی اشاره کرد: باید موانع موجود برسر راه بازگشت آوارگان در اقلیم کردستان و شنگال به زادگاهشان برداشته شود و راه برون رفت نهایی برای آن اتخاذ شود.
وی توضیح داد: بعنوان عضوی از کمیسیون مهاجرت و مهاجرین در هیئت نمایندگان از هر اقدام عملی برای بازگشت آوارگان و تامین سهم بودجه‌ی انها از قانون بودجه عراق سال ۲۰۲۳ حمایت می‌کنیم.
در مدت گذشته «ایوانا جابرو» وزیر مهاجرت عراق در مصاحبه‌ای با شبکه «رشید »عراق از فرایند بازگشت آوارگان به دیارشان انتقاد کرد و اظهار داشت که دولت اقلیم کردستان اجازه نمی‌دهد آوارگان به زادگاه خویش بازگردند و من بعنوان یک وزیر هیچ اختیاری در این اردوگاهها ندارم.
همچنین گفت:« وزارت داخلی نهاد پاسخگو در زمینه اردوگاه اوارگان در اقلیم کردستان است. و اداره‌ی داخلی این اردوگاه توسط یک سازمان انجام می‌گیرد.»

کد خبر 2755176

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha