احتمالا انتخابات به دور دوم خواهد رفت

سرویس ترکیه - نتایج یک شرکت نظرسنجی حاکی از به دور دوم کشیده شدن انتخابات در ترکیه است.

به گزارش کردپرس، نتایج آخرین نظرسنجی های شرکت تحقیقات و نظرسنجی گزیجی نشان می دهد که به احتمالا زیاد انتخابات ریاست جمهوری در ترکیه به دور دوم کشیده خواهد شد.

تنها چند روز به انتخابات سرنوشت ساز ترکیه باقی مانده است. به این ترتیب تا آخرین روزی که از جهت قانونی اجازه انتشار نتایج نظرسنجی ها وجود داشته باشد، هر نتایج روز نظرسنجی های جدیدی منتشر می شود.

شرکت تحقیقات و نظرسنجی گزیجی، یکی از مشهورترین شرکت های نظرسنجی در ترکیه، اعلام کرد که بر اساس نتایج به دست آمده از آخرین نظرسنجی که در روزهای 24 تا 26 آوریل و در 29 استان ترکیه انجام داده است، انتخابات ریاست جمهوری در ترکیه به دور دوم کشیده خواهد شد. 

بر اساس این نظرسنجی: 

48.7 درصد از پاسخ دهندگان گفته اند که به کمال قلیچداراوغلو، نامزد ائتلاف اپوزیسیون رأی خواهند داد.
44.6 درصد از پاسخ دهندگان گفته اند که به رجب طیب اردوغان نامزد ائتلاف جمهور رأی خواهند داد.
48.7 درصد از پاسخ دهندگان از نامزدی محرم اینجه و 2 درصد نیز از نامزدی سینان اوغان حمایت کرده اند.

دور دوم انتخابات چگونه خواهد بود؟

بر اساس نتایج به دست آمده از نظرسنجی های شرکت گزیجی در صورتی که انخابات به دور دوم کشیده شود، مردم در 28 می بین قلیچدار اوغلو و اردوغان به انتخاب خواهند پرداخت.

در دور دوم انتخابات؛ 52.8 درصد از قلیچدار اوغلو و 47.2 درصد از اردوغان حمایت می کنند.

اکثریت مردم با تداوم نامزدی محرم اینجا مخالف هستند

در این نظرسنجی همچنین از مردم پرسیده شد که آیا با وجود این که از محرم اینجه خواسته شده است که از نامزدی در انتخابات انصراف دهد، آیا تداوم نامزدی او را در انتخابات چگونه ارزیابی می کنند؟

در حالی که 78.8 درصد گفته اند «تداوم نامزدی اینجه اشتباه است»، نرخ کسانی که تصمیم او را درست تشخیص داده اند 21.2 درصداست.

ائتلاف با هدا پار و خشونت علیه زنان آرای حزب حاکم را کاهش داده است

مراد گزیجی صاحب شرکت تحقیقاتی گزیجی اعلام کرد که شراکت ائتلاف جمهور و اردوغان با هدا پار، همچنین نگرش حزب حاکم درباره زنان و روابط ضعیف آن با زنان باعث کاهش چشمگیر آرای آن در بین زنان شده است.

کد خبر 2755111

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha