درخواست نهادهای بین المللی برای آزادی فعالان کرد ترکیه

سرویس جهان- چندین نهاد حقوق بشری بین المللی با اشاره به بازداشت بیش از 100 تن از فعالان رسانه ای و سیاسی کرد ترکیه پیش از انتخابات این کشور، آن را اقدامی سیاسی دانسته و خواستار آزادی آنها شدند.

به گزارش کردپرس، دولت ترکیه روز گذشته بیش از 100 تن از مقامات حزبی، فعالان رسانه ای و اجتماعی کرد این کشور را کمتر از 20 روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی این کشور بازداشت کرده است.

امروز نهادهای بین المللی مانند دیده بان حقوق بشر، عفو بین الملل و سازمان مدافع خبرنگاران با انشتار بیانیه هایی بازداشت این افراد را محکوم کرده و خواستار آزادی همه آنها شدند.

17 نهاد رسانه ای و حقوق بشری بین المللی مانند کمیته مدافع خبرنگاران، فدراسیون خبرنگاران اروپا و سازمان عفو بین الملل با انتشار بیانیه ای اقدام دولت ترکیه در بازداشت 126 خبرنگار، حقوقدان و مقام حزبی کرد ترکیه را در آستانه برگزاری انتخابات این کشور سرکوب دسته جمعی کردها توصیف کرده و ضمن محکوم کردن این اقدام خواستار آزادی همه بازداشت شدگان شده اند.

دیده بان حقوق بشر نیز با انتشار بیانیه ای هشدار داد اقدام به بازداشت فله ای فعالان کرد ترکیه از سوی دولت ترکیه، با هدف تاثیرگذاری بر انتخابات صورت گرفته است.

کد خبر 2754876