اجرای برنامه با گویش لکی در ایلام هیچ محدودیتی ندارد

سرویس ایلام - در پی درخواست انجمن شعرا و هنرمندان شهرستان هلیلان برای اجرای برنامه‌های بیشتر در این شهرستان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اعلام کرد: هیچگونه محدودیتی برای اجرای برنامه در این شهرستان وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، در این درخواست که به رسانه‌ها داده شده، آمده است: برای فرهنگ و هنر شعر و ادبیات زبان لکی در حوزه ی ادبیات بومی استان ایلام هم سر فصلی لحاظ بفرمایید و مراسماتی در همه شهرهای لک زبان استان از جمله هلیلان برگزار شود و هنرمندان لک زبان را مورد حمایت قرار دهید.

در این خصوص اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این دغدغه اعضای انجمن شعرا و هنرمندان شهرستان هلیلان، عنوان کرد: برنامه‌های فرهنگی و هنری در شهرستان‌های فاقد نمایندگی، توسط مؤسسات فرهنگی و هنری و انجمن‌های ادبی و با مجوز اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود و هیچ گونه محدودیتی در ارائه برنامه وجود ندارد. 

در ادامه این جوابیه آمده است: مؤسسات فرهنگی و هنری و انجمن‌های ادبی بایست طرح‌ها و برنامه‌های مدنظر خود در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری و با ذکر جزئیات شامل عنوان و اهداف طرح، زمان، مکان و برآورد هزینه نهایی و میزان کمک دیگر نهادها و ادارات، به این اداره کل ارسال کنند که در صورت تأیید طرح و تأمین اعتبار مالی، برنامه با نظارت و هدایت اداره‌کل برگزار خواهد شد.

کد خبر 2754828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha