پیامدهای بی اعتمادی میان نیروهای پیشمرگ و ارتش عراق

سرویس جهان- موسسه برایان و موسسه مطالعات جنگ هشدار دادند بی اعتمادی و ناهماهنگی میان نیروهای پیشمرگ و ارتش عراق باعث قدرت گرفتن داعش در مناطق مورد مناقشه شده است.

به گزارش کردپرس، موسسه مطالعات جنگ و موسسه برایان که فعالیت های جنگی و تروریستی را رصد می کنند، از ادامه فعالیت داعش در مناطق مورد مناقشه عراق به دلیل عدم همکاری موثر میان نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان و ارتش عراق خبر دادند.

این دو موسسه از ادامه حملات تروریستی داعش  در مناطق حائل میان اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق خبر داده اند. این دو موسسه هماهنگی میان نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان و نیروهای دولتی عراق را ضعیف توصیف کرده و نسبت به پیامدهای آن هشدار داده اند.

این دو موسسه در گزارش خود اشاره کرده اند که نیروهای پیشمرگ و ارتش عراق نتوانسته اند  بر مشکلات هماهنگ سازی اقدامات ضد تروریستی علیه داعش در مناطق مورد مناقشه غلبه کنند و بی اعتمادی میان این دو نیرو همچنان وجود دارد.

بر اساس گزارش این دو موسسه، یکی دیگر از مشکلات مبارزه با تروریسم بویژه مقابله با داعش در اقلیم کردستان ادامه اختلافات داخلی میان دو حزب حاکم در این مطنقه است که از نیروی مجزای نظامی برخوردارند.

مطالعات جنگ و مرکز برایان هشدار داده اند داعش توانسته است از اختلافات میان نیروهای پیشمرگ و ارتش عراق از یک سو و اختلافات داخلی در اقلیم کردستان از سوی دیگر، به سود خود استفاده کرده و به حملات خود در مناطق مورد مناقشه ادامه دهد.

این دو نهاد مطالعاتی همچنین فعالیت داعش در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه را قابل توجه دانسته اند.

کد خبر 2754617