احتمال آسیب دیدن همراهان آمریکایی مظلوم کوبانی در حمله ترکیه

سرویس جهان- نشریه نظامی ستارز اند سترایپس آمریکا فاش کرد ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا دو بیانیه متضاد درباره احتمال آسیب دیدن نیروهای نظامی این کشور در جریان حمله ترکیه به کاروان فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه در نزدیکی فرودگاه سلیمانیه منتشر کرده است.

به گزارش کردپرس، حمله پهپادی روز 7 آوریل به کاروان خودروهای مظلوم کوبانی، فرمانده کرد نیروهای دکمورکراتیک سوریه در نزدیکی فرودگاه سلیمانیه، که به ترکیه نسبت داده شده، مناقشات زیادی به دنبال داشته است که احتمال مجروح شدن نیروهای آمریکایی یکی از آنهاست.

روزنامه نظامی آمریکایی ستارز اند سترایپس، روز پنج شنبه نسخه ای از بیانیه ستاد فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا یا سنتکام را منتشر کرد که به نوشته این روزنامه، تصحیح بیانیه قبلی این نهاد نظامی آمریکا در خاورمیانه بوده است.

این روزنامه قبل از آن نسخه ای از بیانیه سنتکام را منتشر کرد که بر اساس آن تعدادی از نیروهای همراه مظلوم کوبانی، در جریان حمله پهپادی روز 7 آوریل دچار آسیب مغزی شده بودند.

اما ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در بیانیه دیگری که برای این نشریه فرستاده، متن قبلی را اصلاح و توضیح داده است که هیچ یکی از نیروهای آمریکا که همراه مظلوم کوبانی بودند در جریان این حمله دچار آسیب نشده و ایجاد این شبه حاصل یک اشتباه بوده است.

سنتکام گفته است عنوان آسیب مغزی دیدن نیروهای آمریکا منتشر شده در بیانیه قبلی مربوط به حمله یک ماه پیش به نیروهای آمریکا در عراق بوده است.

جوزف بوچینو، سخنگوی سنتکام به این روزنامه گفته است حمله پهپادی در نزدیکی فرودگاه سلیمانیه در حدود 100 متری کاروان نظامی مظلوم کوبانی و نیروهای آمریکایی رخ داد و هیچ کدام از نظامیان آمریکایی در این حمله آسیبی ندیدند.

نوع واکنش آمریکا به این حادثه اعتراضات زیادی در آمریکا به دنبال داشته است. برخی محافل سیاسی و نظامی آمریکا از این که واشنگتن محتاطانه به این حمله واکنش نشان داده و ترکیه مورد خطاب قرار نگرفته خشمگین شده اند.

مایلز کاگینز، سخنگوی سابق ائتلاف نظامی به رهبری آمریکا علیه داعش واکنش آمریکا به این حمله را بیش از حد نرم خواند.

جاناتان لرد، مقام سابق دولت آمریکا نیز واکنش آمریکا به حمله ترکیه را نامتناسب توصیف کرد و هشدار داد این نوع واکنشها، ترکیه را در حملات بیشتر به نیروهای دموکراتیک سوریه که نیروهای آمریکایی آنها را در جنگ با داعش همراهی می کنند، جسورتر می کند و احتمالا به کشته شدن سربازان آمریکایی ختم خواهد شد.

کد خبر 2754576

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha