5 حزب چپ ترکیه نامزدهای خود را با حزب چپ سبز به مجلس می فرستند

سرویس ترکیه - 5 حزب چپگرای شریک در ائتلاف کار و آزادی نامزدهای خود را در فهرست حزب چپ سبز به مصاف انتخابات پارلمان این کشور می فرستند.

به گزارش کردپرس، ائتلاف کار و آزادی ترکیه تصمیمات نهایی خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمان اعلام کرد که بر اساس آن حزب دموکراتیک خلق ها (HDP)، حزب سبزها و آینده چپ (حزب چپ سبز)، حزب کارگر ترکیه (TIP)، حزب زحمتکشان (EMEP)، حزب آزادی اجتماعی (TOP)، حزب جنبش کارگری (EHP) و فدراسیون مجامع سوسیالیست (SMF) همانگونه که در 24 مارس اعلام کرده بودند، هیچ نامزدی را به عنوان نامزد ریاست جمهوری اعلام نمی کنند. 

بنا بر گزارش مزوپوتامیا، قرار است احزاب HDP  ،TÖP،  EHP ،SMF و EMEP نامزدهای خود را برای شرکت در انتخابات پارلمان ترکیه از فهرست حزب چپ سبز و زیر چتر ائتلاف کار و آزادی معرفی کنند و  حزب کارگر نامزدهای خود را با نام حزب خود و زیر چتر ائتلاف کار و آزادی معرفی کند.

حزب زحمتکشان که پیشتر می خواست با نام خود وارد انتخابات پارلمان ترکیه شود، امروز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که به منظور تقویت مبارزه مشترک با احزاب دیگر حاضر در ائتلاف کار و آزادی، این حزب نامزدهای خود را برای شرکت در انتخابات پارلمان ذیل فهرست حزب چپ سبز به مجلس خواهد فرستاد. 

لازم به ذکر است که اگر حزبی نتواند 7 درصد آرا را  در انتخابات به دست بیاورد، همه آرای آن باطل خواهد شد، اما اگر این حزب نام نامزدهای خود را در فهرست احزاب دیگر بیاورد، می تواند با کمک آنها وارد مجلس ترکیه شود. پیش از این نیز حزب کارگر نماینده های خود را با نام HDP به مجلس ترکیه فرستاده بود که آنها پس از ورود به مجلس استعفا کرده و به حزب خود بازگشتند. به این ترتیب حزب کارگر دارای سه نماینده در مجلس ترکیه شد که پس از استعفای یک نماینده دیگر از حزب جمهوری خواه خلق (CHP) و پیوستن آن به حزب کارگر، این حزب دارای 4 نماینده فعال در مجلس ترکیه است.

کد خبر 2753984

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha