معرفی آثار راه یافته به مرحله رقابت هفدهمین جشنوار تئاتر کُردی سقز

سرویس کردستان - دبیر هفدهمین دوره جشنواره تئاتر کُردی سقز گفت: ۱۱ نمایش از میان ۳۹ اثر ارسالی به دبیرخانه برای حضور در بخش رقابتی این جشنواره انتخاب شدند.

به گزارش کرد پرس، فریدون حامدی گفت: هفدهمین دوره جشنواره تئاتر کُردی سقز بعنوان رویداد فرهنگی و هنری ماندگار، روز ۱۷ اسفند ماه سال جاری با حضور ۱۱ گروه های خارجی و داخل کشور برگزار می شود.

وی با بیان اینکه دبیرخانه در مهلت تعیین شده، در مجموع ۳۹ نمایش شامل ۲۰ اثر خارجی و ۱۹ اثر داخلی را دریافت کرد، افزود: از این تعداد ۳۶ اثر توسط بازبین‌های جشنواره مورد ارزیابی قرار گرفتند.

دبیر هفدهمین دوره جشنواره تئاتر کُردی سقز با تشکر از تمام هنرمندانی که علیرغم محدودیت‌های موجود و شرایط سخت کرونایی آثارشان را به جشنواره هفدهم ارسال کردند، مبنای انتخاب آثار برگزیده را ارزیابی نمایش ها با یکدیگر و کیفیت هنری نمایش ها اعلام کرد.

حامدی با اشاره به اینکه هیات بازبین از هنرمندان باتجربه تئاتر هستند، اظهار کرد: صلاح محمدی از سقز، رحیم عبدالرحیم زاده از بوکان، کورش احمدی از سنندج، امید خاکپور از مهاباد و حمید رضا کردستانی از سنندج به عنوان اعضای هیات انتخاب آثار و بازبینی هفدهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز انتخاب شدند.

وی کارهای منتخب بخش داخلی بدون اولویت را اعلام کرد و ادامه داد: نمایش« سیاساڵ» به کارگردانی پرویز احمدی از سقز، نمایش « ئاژەڵ» به کارگردانی فرزاد حسن میرزایی از بانە، نمایش «هێشتا قسەکانمان تەواو نەکردووە» به کارگردانی سید فریدون احمدی و هوشیار قوامی از سنندج و نمایش « دیوار» به کارگردانی کیانوش محمدی از سقز بخشی از این آثار است.

دبیر هفدهمین دوره جشنواره تئاتر کُردی سقز یادآور شد: نمایش «دوورترین شاری جیهان» به کارگردانی سامانە میرزایی از ارومیە، نمایش «هاری» به کارگردانی افشین خدری کاری مشترک از سقز و سنندج و نمایش «جرات، حقیقت» به کارگردانی هادی بهرامی از بانه دیگ آثار داخل کشور است که در جشنواره حضور دارند.

حامدی بیان کرد: چهار نمایش خارج از کشور نیز در بخش رقابتی جشنواره حضور خواهند داشت که مشخصات این نمایش ها پس از انجام تشریفات اداری به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

کد خبر 27479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha