آمریکا گروه‌های تحت حمایت ترکیه را در لیست ترور قرار می‌دهد

سرویس سوریه-یکی از فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه، گفت:دولت آمریکا به دنبال این است که گروه های تحت حمایت ترکیه را در لیست گروه‌های تروریستی قرار دهد.

به گزارش کُردپرس، العبسی طاها معروف به «ابوعمر الادلبی» فرمانده تیپ شمال نیروهای دموکراتیک سوریه روز چهارشنبه گفت، تمایل جدی از سوی دولت آمریکا برای قرار دادن گروه های تحت حمایت ترکیه در لیست های تروریستی وجود دارد.

فرمانده تیپ شمال چند روز پیش با «متیو پرل» فرستاده ویژه آمریکا در امور سوریه و گروه پیگیری پرونده سوری-آمریکایی دیدار کرد و در این دیدار دو طرف چند موضوع مرتبط با سوریه را بررسی کردند.

"طاها" در گفت‌وگو با رسانه‌های شمال سوریه گفت: حمایت مستمر ترکیه از جناح هایی که مرتکب جنایات جنگی شده اند، چیزی است که ایالات متحده آمریکا را شرمنده می کند و در آینده برای کاهش این روند و قرار دادن این گروه ها در لیست های تروریستی تلاش می‌کنند.

در این دیدار با طرف آمریکایی «بر لزوم مبارزه مؤثرتر با تروریسم، به ویژه در ادلب، که به مرکز رشد رهبران سازمان‌های افراطی، به‌ویژه داعش و هیئت تحریر الشام تبدیل شده است» تاکید شد.

«طاها» اظهار داشت که به سفیر آمریکا گفته است که ریشه کن کردن تروریسم محقق نمی شود مگر اینکه نقش ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در شمال غرب سوریه مانند اکنون که در شمال شرق سوریه اتفاق می‌افتد، یکپارچه شود.

وی خاطرنشان کرد: نماینده آمریکا درباره افزایش حمایت های سیاسی و نظامی ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا از مناطق شمال شرق سوریه صحبت کرده است.

«طاها» افزود: طرف آمریکایی درباره این موضوع صحبت کرد که ایالات متحده تلاش خواهد کرد تا از طریق قطعنامه‌های بین‌المللی به سمت راه‌حل سیاسی جامع و پایدار برای سوریه گام بردارد.

این فرمانده نظامی گفت: بمباران ترکیه که زیرساخت‌ها و غیرنظامیان را در شمال شرق سوریه هدف قرار داد، پس از اعلام کنترل زندان غوران، جهت انتقام از نیروهای دموکراتیک سوریه و پس از شکست هسته‌های داعش انجام شد.

ژوئیه گذشته، وزارت خزانه داری آمریکا رهبران مخالفان سوری از جمله احمد احسان فیاض الحیس معروف به «ابو حاتم چاکرا» و رائد جاسم الحیس، دو رهبر جناح احرار الشرقیه که متهم‌به جنایات جنگی شده‌اند را در فهرست تحریم ها قرار داد.

کد خبر 27122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha