جزییاتی از «شورش» در اردوگاه الهول

سرویس سوریه- زنان داعش در اردوگاه الهول همزمان با وقایع زندان حسکه و کشته شدن رهبر این گروه قصد ایجاد شورش در این کمپ را داشتند که توسط نیروهای سوریه دموکراتیک این شورش کنترل شد.

به گزارش کُردپرس، یک منبع امنیتی آگاه امروز چهارشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌های شمال سوریه از "شورش" همسران اعضای داعش در اردوگاه الحول در شرق حسکه خبر داد.

دوشنبه گذشته، به گفته شاهدان در اطراف کمپ الهول صدای تیراندازی شنیده شده و دودسیاهی از درون کمپ مشاهده شده است.

این منبع امنیتی گفت که تعدادی از همسران اعضای داعش برای فریب نیروهای امنیتی، شش چادر را در بخش زنان مهاجر سوزاندند.

بخش زنان مهاجر در کمپ الهول شامل زنان داعشی از ملیت‌های خارجی است که هنوز خود را مسئول اجرای ایدئولوژی سازمان می‌دانند و از هیچ خشونت برای اجرای تصمیمات خود دریغ نمی‌کنند.

در یک کلیپ ویدئویی که توسط رسانه‌ها منتشر شده، نشان می دهد که زنان و کودکان در اطراف محل آتش سوزی جمع شده اند.

به گفته این منبع، پس از مداخله نیروهای امنیتی، زنان به وضعیت خود اعتراض می‌کنند و یکی از کارمندان کمپ را می‌ربایند و به دستور زنان سازمان، کودکان داعش به سمت نیروهای امنیتی اردوگاه سنگ پرتاب کردند.

اردوگاه الهول شامل حدود ۵۶ هزار نفر است که ۱۵۳۰۰ خانوار نفر تخمین زده می شود که در این مبان ۲۴۲۳ خانوار از اعضای داعش از حدود 60 کشور جهان در آن‌ها دیده می شود.

این منبع که به دلایل امنیتی نخواسته است نامش فاش نشود، افزود: «پس از آن که نیروهای امنیتی وارد عمل شدند، زنان با چاقو و ابزار تیز به سوی آنها حمله‌ورکردند و نیروهای امنیتی هم برای کنارل اوضاع بسوی آنان به تیراندازی کردند.

به گفته این منبع، در نتیجه این تیراندازی یک کودک کشته و دو زن و دو کودک زخمی شده اند.

این منبع گفته است که دو تن از نیروهای امنیتی به طور خفیف زخمی شدند و مجروحان این سازمان تندرو به بیمارستان منتقل شدند و وضعیت آنها مساعد است.

این منبع این حادثه را «شورش همسران عناصر داعش» توصیف کرد و اشاره کرد که زمان وقوع آن با وقایع زندان صنعتی حسکه و متعاقب آن اعلام مرگ ابو عبدالله قریشی رهبر این سازمان مرتبط است.

در ۲۰ ژانویه گذشته، داعش در تلاش برای خارج کردن زندانیان خود به زندان الصناعه حمله کرد، به طوری که حدود ده روز با نیروهای سوریه دموکراتیک در کوچه‌های حسکه جنگید.

پنجشنبه گذشته، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از کشته شدن رهبر گروه دولت اسلامی (داعش) در جریان عملیات نظامی در شمال غرب سوریه خبر داد.

کد خبر 27120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha