گسترش صنایع تبدیلی  پیش شرط رونق صادرات محصولات کشاورزی است

استاندار کرمانشاه گفت: گسترش صنایع تبدیلی و بسته‌بندی در شهرستان سرپل ذهاب لازمه و پیش شرط توسعه صادرات محصولات کشاورزی در حوزه‌های مختلف است.

به گزارش کردپرس؛ بهمن امیری مقدم در آیین بهره‌برداری از فاز اول پروژه گلخانه بزرگ سرپل ذهاب، عنوان کرد: یکی از اولویت های مدیریت ارشد استان حمایت جدی از حوزه تولید و بهره‌گیری از ظرفیت‌های این حوزه برای توسعه‌ کلان شهرستان‌های استان کرمانشاه است‌.

وی تاکید کرد: همه باید با یک نگاه ویژه و کار و تلاش مضاعف برای توسعه و سربلندی کرمانشاه در همه حوزه‌ها تلاش کنند.

استاندار کرمانشاه، کشاورزی را یکی از محورهای توسعه استان دانست و گفت: ظرفیت‌های کشاورزی کرمانشاه آنقدر گسترده است که علاوه بر تامین نیازهای استان، می توان بخشی از نیازهای دیگر استان‌ها و کشور همسایه را نیز تامین کند‌.

امیری مقدم عنوان کرد: طرح گرمسیری یک پروژه بسیار ارزشمند است که می تواند به توسعه منطقه کمک کند.

وی ادامه داد: سال آینده اعتبارات مناسبی برای سامانه گرمسیری در نظر گرفته شده و با تکمیل این پروژه، مردم از مواهب این طرح تحول آفرین، بیشتر بهره مند خواهند شد.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم نه تنها هیچ زمین بایری در این منطقه وجود نداشته باشد بلکه در این زمین‌ها شاهد چند کشت در سال باشیم.

وی همچنین با تاکید بر توسعه گلخانه ها اظهار کرد: مدیران حوزه کشاورزی باید با رفع موانع و تسهیلگری در مسیر این پروژه بزرگ گلخانه‌ای، بسترهای لازم را برای بهره برداری سریع‌تر از فازهای بعدی این پروژه فراهم کنند تا منطقه از ثمرات آن بهره مند شود.

مدیر ارشد استان در ادامه به تلاش‌های جدی برای بازگشایی بازارچه تیله‌کو اشاره کرد و گفت: به زودی دیداری با استانداران استان‌های همجوار در اقلیم کردستان خواهیم داشت و مطالبات استان پیرامون فعال شدن دوباره این مرز را مطرح خواهیم کرد.

وی افزود: امیدواریم بازگشایی دوباره این بازارچه به توسعه اقتصادی شهرستان مرزی سرپل ذهاب کمک کند.

امیری مقدم در ادامه به قابلیت‌های ممتاز گردشگری سرپل ذهاب اشاره کرد و گفت: این منطقه در فصول مختلف سال از جذابیت‌های طبیعی و بوم‌گردی بسیار زیادی برخودار است‌ که این قابلیت‌ها باید در برنامه‌های توسعه‌ای منطقه حتما مورد توجه جدی قرار گیرد.

کد خبر 27106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha