محکومان ایرانی محبوس در  عراق به زندان نقده معرفی شدند

سرویس آذربايجان غربى- رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی ١٠ نفر از محکومین ایرانی زندانی در عراق به کشور منتقل و به زندان شهرستان نقده معرفی شدند.

به گزارش کردپرس، ناصر عتباتی در گفتگو با خبرنگاران افزود: در 18 بهمن ماه سال جاری در اجرای موافقت نامه انتقال محکومین بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت عراق پس از برگزاری جلسه ای انجام شد.

او ادامه داد: در این جلسه با حضور دادستان پیرانشهر و سرکنسول ایران در عراق و نماینده وزیر دادگستری و مسئولین اقلیم کردستان عراق، پس از طی تشریفات قانونی و معاینات پزشکی مقرر شد، 10 نفر از محکومین ایرانی زندانی در عراق به کشور شوند.

عتباتی افزود: این محکومین که به علت ارتکاب جرایم مرتبط با مواد مخدر در کشور عراق دستگیر و محاکمه شده بودند جهت تحمل باقیمانده محکومیت تحویل ایران داده شده و در زندان شهر نقده محکومیت خود را ادامه خواهند داد.

١٨ بهمن ماه معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری از انتقال ۱۰ زندانی ایرانی از مرز تمرچین به کشور خبر داد و خطاب به شهروندان ایرانی که قصد سفر به کشورهای همسایه دارند هشدار داد که از حمل هرگونه موادمخدر، قرص‌های آرامبخش، کدوئین و روانگردان‌ها پرهیز کرده و حتما قبل از سفر به کشورهای خارجی با مراجعه به سایت نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران از قوانین آن کشور آگاهی یابند.

او تاکید کرد: مسافران از پذیرش هرگونه بسته‌های امانتی در مرزها حتی از نزدیکان خود ولو به مدت اندک خودداری کنند زیرا عواقب همراه داشتن هر نوع مواد مخدر و حتی به میزان ناچیز، برعهده حامل مواد بوده و بدانند که مجازات سنگینی در آن سوی مرزها در انتظار آنها است.

کد خبر 27082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha