کلنگ‌زنی و افتتاح ۲۴۳ طرح و پروژه در ایلام در دهه فجر / شهردار ایلام هر چه زودتر تعیین شود

استاندار ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه ایلام جهت تببین برنامه های دهه فجر از کلنگ‌زنی و افتتاح ۲۴۳ طرح و پروژه در ایلام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حسن بهرام نیا با بیان اینکه ملت ایران امروز در جایگاهی قرار دارد که در تمامی عرصه ها نقش آفرینی می کند و در منطقه حرفی برای گفتن دارد، عنوان کرد: از مهمترین دستاوردهای نظام، استقلال سیاسی و مردم سالاری است که امروز به عنوان الگوی حکومتی در بین کشورهای منطقه مطرح است.

وی افزود: امروز نظام جمهوری اسلامی در زمینه های زیر ساخت، برق، آب و… در مقام مقایسه با ۴۳ سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

استاندار ایلام بیان داشت: در دهه فجر امسال در مجموع ۲۴۳ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار ۲٠ هزار و ۴۳۲ میلیارد ریال در سطح استان افتتاح یا کلنگ زنی می شود.

وی عنوان کرد: از این تعداد پروژه ۱۸۹ طرح عمرانی با اعتبار ۱۷ هزار و ۵۸۳ میلیارد ریال و ۵۴ طرح اقتصادی با اعتبار ۲هزار و ۸۴۹ میلیارد ریال می باشد.

بهرام نیا تصریح کرد: با افتتاح این پروژه حدود دو هزار نفر در استان ایلام به طور مستقیم صاحب شغل می شوند.

وی افزود: در مجموع ۱۵۶ پروژه در این ایام سطح استان افتتاح می شود که از این تعداد ۱۶ طرح مربوطه به ایلام، ۱۱ طرح ایوان، ۱٠ طرح آبدانان، ۱٠ طرح بدره، ۲۱ طرح چرداول، ۱۳ طرح چوار، ۹ طرح سیروان، ۹ طرح دهلران، ۹ طرح دره شهر، ۱۹ طرح ملکشاهی، ۱۱ طرح مهران و ۱۳ طرح متعلق به هلیلان است.

استاندار ایلام ادامه داد: همچنین ۳۳ پروژه در سطح استان کلنگ زنی می شود که از این تعداد، ۸ طرح ایلام، ۲ طرح ایوان، ۲ طرح آبدانان،۷ طرح چرداول، ۲ طرح چوار، ۲ طرح سیروان، ۲ طرح دهلران، ۳ طرح دره شهر و ۳ طرح نیز متعلق به مهران است.

وی همچنین با ابراز امیدواری برای تعیین تکلیف هر چه سریع تر شهردار ایلام، گفت: اگر در پروسه انتخابات شهردار کوتاهی صورت گیرد ما وظیفه‌ قانونی خود می دانیم که ورود کنیم و در چارچوب مقررات اقدام خواهیم کرد.

بهرام نیا یکی از مطالبات محقق نشده مردم از شورای شهر را بحث انتخاب شهردار عنوان کرد و گفت: مدت هاست این مسئله برطرف نشده است و در این راستا اعضای شورای شهر را احضار و از آنان درخواست و مطالبه کردیم و برای معرفی گزینه های شهرداری ۱۲ روز مهلت دادیم.

او با عنوان این مطلب که شهر ایلام از نظر بافت شهری و زیرساخت ها با مشکلات موجه است، اظهار داشت: شهر ایلام با توجه به این که محل تردد زوار و گردشگران داخلی و خارجی قرار دارد می طلبد یک شهردار توانمند و خلاق که در راستای درآمدزایی پایدار اقدام کند، مدیریت آن را بر عهده بگیرد.

کد خبر 26675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha