حضور همسنگران انگلیسی کردهای سوریه در جنگ احتمالی روسیه و اکراین

سرویس جهان- بر اساس گزارش میل آنلاین، چندین تن از شهروندان انگلیسی که در جنگ کردهای سوریه علیه داعش شرکت کرده بودند، اکنون با سفر به اکراین قصد مقابله با حملات روسیه به این کشور را دارند.

به گزارش کردپرس، بر اساس گزارش رسانه های غربی، حداقل 400 تن از شهروندان غربی که آموزش نظامی دیده یا قبلا عضو ارتش این کشورها بوده اند، از سال 2014 با پیوستن به نیروهای کرد سوریه در جنگ علیه داعش شرکت کردند. حدود 10 تن از آنها در این جنگ کشته شدند و برخی از آنها نیز هنگام بازگشت به کشورهایشان بازداشت و محاکمه شدند.

نشریه الکترونیکی میل آنلاین امروز در گزارشی از پیوستن برخی همسنگران انگلیسی نیروهای کرد سوریه به جبهه مقابل روسیه در اکراین خبر داده است. در هفته های اخیر نیروهای روسی و اکراینی در دو طرف مرز صف آرایی کرده اند و به گفته برخی مقامات غربی احتمال وقوع جنگ میان روسیه و اکراین زیاد است.

این نشریه گفته است حداقل 10 شهروند انگلیسی که قبلا با کردها در یک سنگر علیه داعش جنگیده اند برای مشارکت در جنگ احتمالی اکراین با روسیه وارد کیِف شده اند.

یک شهروند انگلیسی به نام آیدن اسلین 28 ساله گفته است قبلا به مدت 10 ماه در کنار نیروهای کرد عراق با داعش مبارزه کرده و هنگام بازگشت به خانه توسط نیروهای امنیتی انگلیس بازداشت شده است.

البته برخی از آنها عاشق شرکت در جنگ هستند. شان پینتر 48 ساله با احتساب شرکت در جنگ کردها علیه داعش و جنگ احتمالی اکراین و روسیه، به الجزیره گفته است این نهمین جنگی است که می خواهم در آن شرکت کنم زیرا جنگ به بخشی از زندگی من تبدیل شده است.

کد خبر 26648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha