محور مهاباد به بوکان و پسوه مسدود است/٤٠ روستا دوباره در محاصره برف

سرویس آذربايجان غربى- معاون راه روستایی اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌‎ای مهاباد گفت: کولاک برف راه ارتباطی ۴۰ روستای این شهرستان را مسدود و ارتفاع برف را به ۲ تا ۳ متر رسانده است.

به گزارش کردپرس، به نقل از ایرنا؛ رحمت نویدی نیا افزود: همزمان با بارش برف طی اواخر هفته گذشته مسیر ۵۰ روستای توابع این شهرستان که از قبل برف روبی و بازگشایی شده بود دوباره مسدود شد که از این تعداد راه ارتباطی ۱۰ روستا طی ۲۴ ساعت گذشته باز شده است.

او با بیان اینکه تلاش برای بازگشایی دیگر محورهای روستایی همچنان ادامه دارد گفت: هم اکنون راهداران با استفاده از ماشین آلات سبک و سنگین در هفت محور با کمک گرفتن از ماشین آلات معادن بخش خصوصی در حال بازگشایی محورهای روستایی هستند.

معاون راه روستایی اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد بیان کرد:: بارش همراه با وزش باد و کولاک شدید موجب شده ارتفاع برف در برخی از مسیرهای روستایی به ۲ تا سه متر افزایش یافته و همین امر برف روبی و بازگشایی راه های ارتباطی را با کندی مواجه کرده است.

نویدی نیا با بیان هم اکنون ۲ محور مهاباد به بوکان و مهاباد به پسوه از طرف جاده پسوه همچنان مسدود است، اضافه کرد: تردد در سایر محورها از جمله مهاباد به میاندآب، مهاباد به سردشت و مهاباد به ارومیه بدون مشکل در جریان است.

او تاکید کرد: با توجه به کاهش دید افقی، تداوم بارش برف و کاهش دما در محورهای مواصلاتی به ویژه گردنه‌ها، رانندگان از تردد غیرضروری خودداری کرده و نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان حاصل و سپس اقدام به مسافرت کنند.

کد خبر 26396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha