برف روبی خیابان های مهاباد به صورت شبانه روزی انجام می شود

سرویس آذربایجان غربی- شهردار مهاباد گفت: برف روبی و نمک پاشی معابر شهری و خیابان ها با بهره گیری از ۱۲۰ نفر از کارکنان خدمات شهری این شهرداری به صورت شبانه روزی در حال انجام است.

بابک رستم پور در خصوص عدم برف روبی معابر به خبرنگار کردپرس گفت: از ابتدای بارش های سنگین تاکنون عملیات برف روبی معابر و خیابان ها براساس اولویت مناطق حساس شهری انجام شده و هم اکنون تمام معابر اصلی به اتمام رسیده و پاکسازی محله و کوچه ها ادامه دارد.

او با تاکید بر اینکه اختلال تردد در مسیرهای اصلی در سطح شهر وجود نداشته است، گفت: با وجود ٢ بار بارش سنگین برف در یک هفته که ارتفاع برف را به حدود ٥٠ سانتی متر در شهر رساند، عملیات برف روبی معابر و خیابان ها به صورت شبانه روزی انجام گرفته است.

شهردار مهاباد گفت: ۶ دستگاه ‌گریدر، چهار دستگاه بیل بکو، ۲ دستگاه لودر و ۱۸ دستگاه سبک و نیمه سنگین دیگر به همراه ۱۲۰ نفر از نیروهای خدماتی عملیات برف روبی و پاکسازی معابر عمومی را به صورت ۲۴ ساعته انجام می دهند.

او با اشاره به توپوگرافی خاص شهرستان مهاباد و حاشیه شیب دار شهر گفت: نوع خاص توپوگرافی شهر و امکانات موجود کار را سخت کرده است اما با این حال شهرداری با همه امکانات در حال خدمت رسانی است.

رستم پور با درخواست از شهروندان نسبت به برف‌روبی جلو مغازه‌ها و منازل خود افزود: پارک کردن خودروها در حاشیه خیابان‌ها از جمله مواردی است که موجب اختلال در پاک‌سازی معابر توسط خودروهای برفروب شده است.

شهردار مهاباد همچنین با اشاره به محدود بودن امکانات شهرداری اظهار کرد: بخشی از تجهیزات و دستگاه های برف روب بر اثر پاکسازی و برخورد با دست اندازهای سطح شهر دچار آسیب شده و تعمیرات و راه اندازی دوباره آنها زمانبر بوده ولی به صورت پیوسته در حال انجام است.

او ادامه داد: با برنامه ریزی های صورت گرفته سعی خواهد شد از منابع داخلی جهت تجهیز ماشین آلات شهرداری اقدام شود.

رستم پور با اشاره به روان سازی ترافیک شهری نیز گفت: در روزهای اخیر از ظرفیت تاکسی های خطی شهر کاسته نشده، بلکه علیرغم برفروبی ها در سرمای زیر صفر درجه برخی معابر لغزنده می شوند، لذا احتیاط تاکسی های خطی سبب تاخیر در خدمت رسانی شده است، در مقابل اتوبوس های سیار برای اغلب نقاط شهری جهت خدمت رسانی در این روزها برای مردم تعبیه شده است.

شهردار در پایان بیان کرد: ساماندهی تبعات بارش سنگین برف به صبوری و مشارکت شهروندان نیاز دارد، همچنین شماره تلفن های ١٣٧ مرکز بیسیم و ۴۲۴۴۲۷۳۳ ستاد برفروبی شهرداری مهاباد، آماده دریافت درخواست های شهروندان از نقاط مختلف سطح شهر است.

گفتنی است؛ بارش سنگین برف طی هفته گذشته در ۲ موج بارشی پی در پی مشکلاتی را در بخش تردد و رفت آمد شهری به وجود آورده است.

کد خبر 26059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha