HDP خواستار چاپ بروشورهای راهنمای پیشگیری از کرونا به زبان کُردی شد

سرویس ترکیه - توما چلیک، نماینده ماردین در پارلمان ترکیه از حزب کردی دموکراتیک خلق ها (HDP) با انتقاد از عدم چاپ بروشورهای به زبان های دیگر به غیر از ترکی عنوان کرد: آیا برای شهروندانی که ترکی نمی دانند بروشورهایی به زبان های کردی، عربی و سوریانی برای پیشگیری از بیماری کوید – 19 چاپ خواهد شد؟ یا نه؟

به گزارش کردپرس، در پی چاپ بروشورهای راهنمای پیشگیری از ویروس کرونا توسط وزارت بهداشت ترکیه که تماماً به زبان ترکی چاپ شده است توما چلیک، نماینده ماردین در پارلمان ترکیه از حزب کردی دموکراتیک خلق ها (HDP) با انتقاد از عدم چاپ بروشورهای به زبان های دیگر به غیر از ترکی عنوان کرد: «از وزیر بهداشت ترکیه سوالی داریم که آیا برای شهروندانی که ترکی نمی دانند بروشورهایی به زبان های کردی، عربی و سوریانی برای پیشگیری از بیماری کوید – 19 چاپ خواهد شد؟ یا نه؟».

به نوشته روزنامه دیوار، این نماینده پارلمان ترکیه با انتقاد از عملکرد دولت در اقدامات پیشگیرانه از ویروس کرونا در استان های ترکیه به غیر از استانبول، آنکارا و ازمیر گفت: «در استان های دیگر نیز مانند استانبول، آنکارا و ازمیر بایستی طرح های پیشگیرانه به صورت فوری در دستور کار قرار گرفته و تدابیر لازم اتخاذ شود. دولت باید در خصوص استان های مرزی و استان های توریستی از جمله ماردین طرح های ویژه ای اتخاذ کند».

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 256397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha