بیرون راندن ترکیه از عفرین نیازمند یک توافق بین‌المللی است

عضو دفتر نمایندگی اداره خودگردان کُردستان سوریه در اقلیم کُردستان عراق، گفت:همانگونه که عفرین‌ با یک‌ توافق بین‌المللی تصرف شد، برای آزادسازی نیز به یک‌ عزم‌ بین‌المللی محتاج است.

فتح‌الله حسینی، عضو دفتر نمایندگی اداره خودگردان کُردستان سوریه در اقلیم کُردستان عراق در گفت‌وگو با کُردپرس با اشاره به سالگرد حمله ترکیه به عفرین و اقدامات اداره خودگردان برای بیرون راندن گروه‌های مسلح از این منطقه گفت:اداره خودگران از لحاظ سیاسی و دیپلماتیک ساکت ننشسته و در تمام محافل بین‌المللی از ترکیه شکایت کرده است.چهار سال است عفرین در تصرف ترکیه و گروه‌های تروریستی است و پروژه تغییر جمعیتی و کشتار و آواره کردن ساکن اصلی این‌ منطقه بشدت در حال اجرا است.

وی ادامه داد:جامعه بین‌الملل این اقدامات ترکیه را مشاهده می‌کند اما مشخص است بیرون راندن ترکیه از عفرین نیازمند یک توافقی بین‌المللی است.همانگونه که عفرین‌ با یک‌ توافق بین‌المللی تصرف شد، برای آزادسازی نیز به یک‌ عزم‌ بین‌المللی احتیاج دارد.

وی افزود:از لحاظ نظامی نیروهای ما در حال تلاش هستند.عفرین آرام‌ نیست و آرام نیز نمی‌ماند تا زمانی که ترکیه و تروریست‌ها از عفرین خارج شوند و مردم به خانه‌های خود بازگردند.

وی گفت:عفرین سومین کانتون اداره خودگردان است و سومین کانتون نیز می‌ماند تا زمانی که به نقشه اصلی کُردستان سوریه بازگردد.

عضو دفتر نمایندگی اداره خودگردان کُردستان سوریه در اقلیم کُردستان عراق، تصریح کرد:هر هفته گزارش‌های حقوق بشری آماده می‌شود و برای تمام نهادهای حقوقی و حقوق بشری در دنیا فرستاده می‌شود و نمایندگی‌های ما در کشورهای مختلف این‌گزارشات را بدست همه نهادهای مربوطه می‌رسانند.

فتح‌الله حسینی خاطرنشان کرد:همه قدرت‌ها می‌دانند چه اتفاقی در عفرین می‌افتد اما هیچ موضعی از خود نشان نمی‌دهند و اراده‌ای در حال حاضر برای حل بحران سوریه و عفرین وجود ندارد.

کد خبر 25605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha