جزئیات گفت‌وگوی عامری و المهندس درباره درخواست عدم سفر شهید سلیمانی به عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان - دبیرکل سازمان بدر از درخواست خود از نایب رئیس حشد الشعبی برای اخطار به فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران جهت عدم سفر به عراق پیش از شهادت در حمله آمریکا خبر داد.

به گزارش کردپرس به نقل از پایگاه خبری بغداد الیوم، هادی عامری، دبیرکل سازمان بدر روز دوشنبه در یک مصاحبه تلویزیونی جزئیات گفت و گوی خود با ابومهدی المهندس، نایب رئیس فقید سازمان حشد الشعبی و درخواست از وی جهت اطلاع دادن به سردار سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای عدم سفر به عراق پیش از شهادت آنها در نتیجه حمله هوایی ماه گذشته آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین المللی شهر بغداد را فاش کرد.

العامری در این باره اظهار داشت: حاج ابومهدی به من اطلاع داد که حاج قاسم فردا وارد عراق می شود؛ به وی پاسخ دادم که نباید بیاید؛ المهندس در پاسخ گفت که ابلاغ چنین چیزی به سلیمانی دشوار است من نیز در پاسخ به وی گفتم که بگوید حاج عامری راضی به این کار نیست.

دبیرکل سازمان بدر در ادامه نیز تصریح کرد: به ابومهدی گفتم که عدم ابلاغ لزوم عدم ورود به سلیمانی خیانت به شمار می آید؛ از وی خشمگین بودم و به دلیل برادری میان ما، این مسئله مرا بسیار ناراحت کرد.

العامری همچنین گفت: المهندس از من درخواست کرد که پیش از آغاز تظاهرات، به مدت دو روز به دیدار خانواده خود در ایران برود و با وجود آن که از سه ماه پیش از تظاهرات به دیدار آنها نرفته بود، من مخالفت کردم و این مسئله همچنان یک حسرت در دل من است.

دبیرکل سازمان بدر در این باره افزود: آرزوی ابومهدی المهندس شهادت در راه خدا بود و برای بیش از 40 سال عاشق این آرزو بود و با راه های مختلف به سوی آن حرکت کرد.

یادآور می شود که فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نایب رئیس حشد الشعبی اواسط دی ماه گذشته در نتیجه حمله هوایی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین المللی شهر بغداد، به همراه شمار دیگری از افراد به شهادت رسیدند.

کد خبر 253661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha