منصرف شدن آمریکا از محافظت چاه های نفت شمال سوریه و باج گیری داعش از کردها

سرویس جهان- بر اساس ادعای نشریه اویل پرایس، آمریکا دیگر از میدان های نفتی تحت کنترل کردهای سوریه محافظت نمی کند و داعش نیز راهی برای دست یابی به درآمدهای نفتی در شمال شرق سوریه یافته است.

سرویس جهان- در یک ماه گذشته گزارش هایی درباره افزایش حملات داعش بویژه در مناطق نفت خیز تحت کنترل کردهای سوریه منتشر شده است. بر اساس برخی گزارشها، داعش از تاجران نفت مناطق تحت کنترل کردهای سوریه مالیات می گیرد.

بخش سردبیری نشریه تخصصی حوزه نفت و گاز به نام اویل پرایس در گزارشی اختصاصی از تحولات تازه ای در مناطق نفت خیز تحت کنترل کردهای سوریه خبر داده است.

بر اساس ادعای این نشریه، نیروهای آمریکایی که به بهانه جلوگیری از دسترسی داعش به چاه های نفت تحت کنترل کردهای سوریه 900 تن از نیروهای خود را همچنان در سوریه حفظ کرده، دیگر از این میدان های نفتی محافظت نمی کند.

اویل پرایس همچنین ادعا کرده است که داعش عملا در حال دریافت بخشی از درآمد نفتی میدان های نفتی تحت کنترل نیروهای کرد سوریه است. این اتفاق پس از حملات گسترده داعش به میدان های نفتی مزبور و اعمال مجرمانه سازمان یافته این گروه بوجود آمده که در نهایت داعش توانسته است به 20 عایدی این میدانها دست پیدا کند.

آن طور که این نشریه ادعا کرده، نیروهای دموکراتیک سوریه متشکل از اعراب و کردها چاره ای جز پذیرش این تحولات نداشته و به سهم خود از این میدانها راضی است.

اویل پرایس یکی از علل منصرف شدن نیروهای آمریکا از محافظت از میدان های نفتی تحت کنترل کردهای سوریه را هدف قرار گرفتن متعدد بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در سوریه عنوان کرده است.

اما بازرس کل وزارت دفاع آمریکا در آخرین گزارشی که در مورد تحولات سوریه و عراق که در ماه اکتبر منتشر شد، اشاره کرده است که 2500 تن از نیروهای دموکراتیک سوریه توسط ارتش آمریکا آموزش نظامی دیده و تجهیز شده است تا امور محافظت از چاه های نفتی شمال شرق سوریه به این نیرو واگذار شود.

کد خبر 24864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha