ترکیه در پی بی‌ثباتی منبج است

سرویس سوریه- اداره مدنی منبج، تشدید تنش‌های نظامی ترکیه علیه شمال سوریه را تلاشی برای تضعیف امنیتی و بی ثباتی در این‌ منطقه وصف کرد.

به گزارش کُردپرس، یکی از مقامات اداره مدنی منبج روز دوشنبه گفت که ترکیه با تشدید تنش نظامی در تلاش است امنیت و ثبات در شمال شرق سوریه را تضعیف کند.

چهارشنبه گذشته یک زن و فرزندش در نتیجه بمباران نیروهای ترکیه و جناح های مخالف مسلح به روستاهایی در خطوط تماس در شمال غرب منبج کشته شدند.

سیهام حمو، رئیس مشترک شورای قانونگذاری در منبج، گفت: ترکیه تلاش می‌کند با عملیات گروه‌های مخفی خود، منطقه را از ساکنان اصلی خود خالی کند.

یک هفته پیش روستاها و شهرهای حومه شمالی حسکه و حومه منبج شاهد تشدید تنش نظامی ترکیه بود که باعث آوارگی ساکنان این مناطق شد.

هفته گذشته شورای نظامی منبج اعلام کرد که نیروهای ترکیه تنها در ۲۴ ساعت با ۹۹ گلوله روستاهای خطوط تماس با نیروهای خود را هدف قرار دادند.

حمو از کشورهای ضامن آتش بس و مقامات حقوق بشری خواست تا ترکیه بمباران غیرنظامیان را متوقف کند و به نقض مکرر حقوق بشر پایان دهند.

ترکیه در اکتبر ۲۰۱۹ با هر دو طرف روسی و آمریکایی دو توافقنامه آتش بس امضا کرده بود، اما این توافق شاهد نقض مداوم از سوی ارتش ترکیه است.

کد خبر 24656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha