پرداخت 1.7 میلیارد تومان تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی سقز

سرویس کردستان - رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سقز از پرداخت یک میلیارد و 720 میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره به صنعتگران و هنرمندان بخش صنایع دستی این شهرستان خبر داد.

به گزارش کرد پرس، صلاح نصرالهی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، مبلغ یک میلیارد و 720 میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره به صنعتگران حوزه صنایع دستی این شهرستان که به صورت کارگاهی و مستقل فعالیت دارند، پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: بخشی از این تسهیلات از محل تفاهم نامه همکاری بنیاد برکت با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به میزان یک میلیارد و 100 میلیون تومان به 20 کارگاه تولیدی پرداخت شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سقز افزود: همچنین 620 میلیون تومان اعتبار از محل مصوبات شورای اشتغال، به 62 نفر از صنعتگران فعال این حوزه در قالب تسهیلات 10 میلیون تومانی پرداخت شد.

نصرالهی ادامه داد: صنعتگرانی که از تسهیلات ارائه شده بهره‌مند شده‌اند در رشته‌های سراجی سنتی، کلاش بافی، معرق چوب، ساخت سازسنتی، کردی دوزی، چلنگری سنتی، گلیم بافی، میناکاری، قلم زنی روی فلز، منبت‌ چوب و رودوزی‌های الحاقی فعالیت دارند.

وی یادآور شد: از طریق پرداخت این تسهیلات برای 82 نفر به صورت مستقیم و حدود 200 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سقز بیان کرد: این تسهیلات با هدف حمایت از هنرمندان و صنعتگران و احیای رشته‌های صنایع دستی شهرستان، از منابع تخصیص یافته در شورای اشتغال شهرستان و اجرای مفاد تفاهمنامه منعقد شده بین وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بنیاد برکت پرداخت شده است.

نصرالهی با بیان اینکه احیا و رونق رشته‌های صنایع دستی مستلزم حمایت همه جانبه از صنعت گران فعال در این حوزه است، گفت: امیدواریم با رشد و توسعه صنایع دستی در این شهرستان، گام‌های موثری برای ایجاد فرصت‌های شغلی برداشته شود.

کد خبر 24534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha