وضعیت ابهام آمیز کردهای سوریه در سال جدید

سرویس جهان- به گفته کارشناس مسائل خاورمیان هدر گروه بین المللی بحران، حمله نظامی به کردها همچنان یکی از گزینه های ترکیه است و ادامه حضور آمریکا در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه نیز با ابهام روبه روست.

به گزارش کردپرس، دارین خلیفه، تحلیلگر مسائل خاورمیانه در گزوه بین المللی بحران هشدار داد ترکیه همچنان مترصد انجام عملیات نظامی جدیدی علیه کردهای سوریه است.

کارشناس مسائل سوریه به نشریه نیوعرب گفت: با این که ترکیه هنوز به اقدام نظامی جدیدی علیه کردها دست نزده اما این حمله از جمله گزینه های ترکیه برای رفع نگرانی خود از کردهای سوریه است و نمی توان انتظار داشت که ترکیه به این اقدام دست نزند.

او با این حال، از جمله عوامل انجام نشدن عملیات نظامی ترکیه علیه کردها را ترس آنکارا از پیامدهای بین المللی چنین عملیاتی دانست. البته او اشاره کرد که ترکیه اکنون به جای انجام عملیات گسترده نظامی، حملات پهپادی علیه نیروهای کرد سوریه را گسترش داده است.

دارین خلیفه همچنین به تردید آمریکا در مورد خروج از مناطق تحت کنترل کردهای سوریه به دنبال خروج جنجالی از افغانستان اشاره کرد. از نظر او، آمریکا فعلا از تکرار چنین سناریویی در سوریه خودداری می کند.

کارشناس گروه بین المللی بحران معتقد است حضور نظامی آمریکا در سوریه و حمایت این کشور از نیروهای دموکراتیک سوریه، می تواند به وضعیت بن بست کنونی ادامه دهد.

کردهای سوریه در کنار تهدیدهای مداوم ترکیه، تشدید حملات داعش و نگرانی از خروج نیروهای آمریکا، با مشکلات اقتصادی گسترده، اختلافات داخلی و تنش با اقلیم کردستان روبه رو شده اند. مذاکرات کردی-کردی در سوریه تاکنون نتیجه ای به دنبال نداشته و تنش اداره خودگردان کردی در شمال سوریه با اقلیم کردستان منجر به مسدود شدن تنها گذرگاههای ارتباطی این منطقه با جهان خارج از سوریه شده است.

کد خبر 24471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha