قلیچدار اوغلو خلق و خوی HDP را به خود گرفته است/وزارت کشور می تواند هرکسی را شنود کند

سرویس ترکیه - سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه در واکنش به ادعای قلیچدار اوغلو رهبر اپوزیسیون مبنی بر شهود شهرداران این حزب، اعلام کرد وزارت کشور هرکسی را که بخواهد شنود می کند.

به گزارش کردپرس، سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه در واکنش به ادعای کمال قلیچدار اوغلو رئیس حزب جمهوری خواه خلق (CHP) مبنی بر شهود شهرداران این حزب، اعلام کرد وزارت کشور طبق قانون هرکسی را که بخواهد شنود می کند.

به نوشته جمهوریت، کمال قلیچدار اوغلو در روزهای گذشته در یک سخنرانی ادعا کرد که شهرداران CHP از سوی نیروهای امنیتی ترکیه شنود می شوند. قلیچدار اوغلو گفت که حکومت حزب عدالت و توسعه (AKP) به دلیل شکست در انتخابات شهرداری ها و از دست دادن شهرداری های استانبول، آنکارا، ازمیر و مرسین، شهرداری های این حزب را شنود می کند.

سلیمان سویلو نیز در واکنش به ایراد این اتهام از سوی رئیس اپوزیسیون علیه او اعلام جرم کرد. سویلو گفت: «قلیچدار اوغلو هر ساله در همین ماه همین اتهام را علیه وزارت کشور تکرار می کند. او سال پیش هم مدعی شده بود که ما خانواده او را شنود می کنیم. آنقدر با اعضای HDP [حزب دموکراتیک خلق ها] حشر و نشر کرد تا خلق و خوی آنها را به خود گرفت.»

سویلو در صفحه شخصی خود در فضای مجازی در این باره نوشت: «بر اساس ماده های 135 و 138 قانون 5271 جرایم سایبری ترکیه، وزارت کشور می تواند هر کسی را که نسبت به فعالیت های تروریستی او مشکوک شود، شنود کند.» به این ترتیب سویلو به طور ضمنی اعلام کرد که اگر شهرداران و اعضای CHP شنود شوند نیز به دلیل فعالیت های تروریستی آنها است.

کد خبر 24402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha