دیدار رهبران "چارچوب هماهنگی" جریانات شیعه عراق با مقتدی صدر در نجف

سرویس عراق و اقلیم کردستان - رهبران هیئت "چارچوب هماهنگی" جریانات شیعه عراق امروز با مقتدی صدر رهبر جریان صدر با در منزلش در نجف اشرف دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش کرد پرس به نقل از پایگاههای خبری عراقی، رهبران "چارچوب هماهنگی" جریانات و احزاب شیعه عراق متشکل از فالح فیاض، هادی عامری و شیخ قیس خزعلی امروز (چهارشنبه) در منزل شخصی مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق در منطقه الحنانه (نجف اشرف) با وی ملاقات کردند.

به گفته رسانه های عراقی، این دیدار با هدف تلاش برای متقاعد کردن مقتدی صدر برای تشکیل دولت آینده عراق به شکل توافقی صورت گرفت.

صدر که ائتلاف او بیشترین کرسی‌ها را در انتخابات به دست آورد (۷۳ کرسی از ۳۲۹ کرسی پارلمان عراق) بارها با تشکیل دولت به شکل توافقی و حزبی مخالفت و اعلام کرده که دولت بعدی دولت اکثریت خواهد بود.

رهبر جریان صدر عراق امروز چهارشنبه بار دیگر اعلام کرد که دولت جدید عراق یک «دولت اکثریت ملی» خواهد بود.

صدر در صفحه توییتر خود نوشت: "نه شرقی و نه غربی، یک دولت اکثریت ملی".

هیئت چارچوب هماهنگی شیعیان عراق روز سه شنبه گذشته از حامیان خود خواست تا به اعتراضات خود در اطراف منطقه سبز بغداد پایان دهند.

این در حالی است که "سعد السعدی" عضو هیئت چارچوب هماهنگی دیروز (سه شنبه) در سخنانی ضمن اعلام خبر دیدار روز چهارشنبه رهبران چارچوب هماهنگی و مقتدی صدر در الحنانه گفت: این دیدار به درخواست مقتدی صدر و در منزل شخصی او در نجف صورت می‌گیرد.

کد خبر 24342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha