دیدار وزیر امور خارجه ایتالیا با مصطفی کاظمی در بغداد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق در دیدار با وزیر امور خارجه ایتالیا، بر اهمیت استفاده از تجربه آن کشور در زمینه مبارزه با شبکه های فساد و جنایت سازمان یافته تأکید کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از ناس نیوز، دفتر رسانه ای نخست وزیر عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد: مصطفی کاظمی امروز پنج شنبه میزبان لوییجی دی مایو وزیر امور خارجه ایتالیا و هیأت همراهش بود. در این دیدار طرفین درباره روابط دوجانبه بین دو کشور و اهمیت گسترش آن در زمینه های سیاسی و اقتصادی و مبارزه با تروریسم گفتگو کردند.

براساس این بیانیه، کاظمی و دی مایو، روابط بین دو کشور در زمینه های نظامی و امنیتی، آموزش نیروهای عراقی زیر نظر پیمان ناتو به ویژه تبدیل روابط نظامی با ائتلاف بین المللی به همکاری غیر رزمی، همکاری فرهنگی در چارچوب یونسکو و از طریق تعامل بین دانشگاهها و نهادهای فرهنگی دو کشور، گفتگو و تبادل نظر کردند.

در بیانیه دفتر نخست وزیری عراق همچنین آمده است: کاظمی ضمن تأکید بر عمق روابط دوجانبه بین بغداد و رم، درباره افزایش همکاری های مشترک اظهار امیدواری و تأکید کرد: استفاده از تجربه ایتالیا در زمینه مبارزه با شبکه های فساد و جنایت سازمان یافته از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وزیر امور خارجه ایتالی نیز با تأکید بر حمایت از دولت و ملت عراق از تلاش های دولت بغداد در زمینه نزدیک کردن دیدگاهها، تقویت ثبات داخلی و منطقه ای و تأثیر آن بر ثبات بین المللی تقدیر کرد.

کد خبر 23945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha