افزایش توجه نهادهای بین المللی به مسئله کردهای ترکیه

سرویس جهان- برخی نهادها و شخصیت های بین المللی تغییر رویکرد نسبت به پ.ک.ک و آزادی رهبر زندانی آن را تنها راه حل برای حل مسئله کردهای ترکیه می دانند.

به گزارش کردپرس، سارا گلین فعال مدنی اسکاتلندی با اشاره به جمع آوری چند باره امضا از سوی نهادها، شخصیت ها و جوامع مدنی سراسر جهان برای لزوم توجه به مسئله کردها، این مسئله را نشانه توجه جدی و اهمیت این مسئله از نگاه جامعه جهانی دانسته است.

او در یادداشتی که در نشریه بلا کالدونیا منتشر شده، از ورود سیاستمداران بویژه نمایندگان پارلمان اسکاتلند به مسئله کردهای سوریه خبر داده و نوشته است چند نماینده پارلمان این کشور خواستار خارج کردن پ.ک.ک از لیست گروه های تروریستی برخی کشورهای جهان شده اند.

او با اشاره به این که قرار گرفتن پ.ک.ک در لیست گروه های تروریستی جهان تنها به دلیل درخواست دولت ترکیه بوده این مسئله را مغایر با بررسی مستقل و بی طرفانه اقدامات پ.ک.ک دانسته است.

سارا گلین با اشاره به این که در ماه های گذشته کمپین های جمع آوری امضا با حضور شخصیت های سیاسی، علمی و هنری جهان برای رفع فشارها علیه کردها و شخصیت های سیاسی کرد ترکیه افزایش یافته، این مسئله را نشانه توجه جدی جامعه بین المللی به مسئله کردها و لزوم حل این معضل دانسته است.

کد خبر 23859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha