ادامه تخریب جنگل های اقلیم کردستان توسط ترکیه

سرویس جهان- خبرنگار موسسه پاکس هلند با انتشار تصاویر ماهواره ای، از احداث جاده های جدید در اقلیم کردستان و جنگل زدایی در شمال این منطقه توسط ارتش ترکیه به بهانه مبارزه با پ.ک.ک خبر داده است.

به گزارش کردپرس گزارش های متعددی از تخریب جنگل های اقلیم کردستان عراق توسط ارتش ترکیه منتشر شده است. بر اساس این گزارشها ترکیه نزدیک به 50 پایگاه نظامی، عمدتا در مناطق صعب العبور و جنگلی اقلیم کردستان عراق ایجاد کرده است.

ویم زویننبرگ، از موسسه پاکس هلند، با استفاده از تصاویر ماهواره پلانت از ادامه احداث جاده های جدید در خاک اقلیم کردستان توسط ارتش ترکیه در سال 2021 خبر داده است.

او با استفاده از این تصاویر نشان داده است ارتش ترکیه در شمال استان دهوک در اقلیم کردستان به عملیات جنگل زدایی و ایجاد جاده های دسترسی به مناطق صعب العبور ادامه می دهد و ماشین های راه سازی ارتش ترکیه همچنان در حال احداث جاده های جدید هستند که برای عملیات نظامی ترکیه علیه پ.ک.ک در خاک اقلیم کردستان مورد استفاده قرار می گیرد.

این خبرنگار از تخریب گسترده جنگل های شمال اقلیم کردستان عراق بر اثر عملیات جاده سازی ارتش ترکیه در این منطقه خبر داده است.

کد خبر 23662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha