توسعه صنعتی موجب ایجاد اشتغال پایدار و رسمی می‌شود

سرویس کرمانشاه _معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: توسعه صنعتی یک تاثیر دارای مدت در اشتغالزایی پایدار دارد و استان های صنعتی کمترین میزان اشتغال غیررسمی، اقتصاد پنهان و غیرقانونی را دارند.

به گزارش کردپرس؛ بهزاد باباخانی در مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن با تقدیر از تلاش فعالان عرصه صنعت در جبهه اقتصادی و سایر تشکل های بخش خصوصی گفت: اگر حوزه صنعت را در استان‌های مرزی تقویت کنیم قطعاً به نتایج مثبتی در خصوص امنیت، کاهش نرخ بیکاری و اشتغال زایی خواهیم رسید.

وی افزود: در واقع میان توسعه صنعتی و افزایش اشتغال رسمی و پایدار، یک رابطه مستقیم است.

باباخانی با اشاره به برنامه‌های استان برای توسعه بخش صنعت اظهار کرد: با نگاهی به برنامه‌های طراحی شده در جهت تقویت و توسعه صنعت در استان، مشاهده می‌شود که میزان واگذاری اراضی در شهرک‌های صنعتی طی سالیان اخیر به ۵ برابر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: همچنین توسعه واحدهای بزرگ در استان از جمله ۱۵ طرح در قالب سند نفت، گاز و پتروشیمی در دست اجرا است که ۴ طرح در حوزه های بالادستی، ۹ طرح در حوزه میانی و پایین دستی و نیز ۲ طرح درحوزه آموزش فنی و حرفه‌ای برای آماده‌سازی ۲۵۰۰ نفر در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی است.

معاون استاندار هم چنین خواستار استفاده سرمایه گذاران از ظرفیت قیر طبیعی استان شد و بیان کرد: هم اکنون ۷۰ درصد منابع غیر طبیعی کشور در استان کرمانشاه قرار دارد و این یعنی ظرفیت بزرگی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه فراهم شده است.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاران در این زمینه درخواست‌ها و پیشنهادات خود را ارائه دهند تا با استفاده از تفاهم نامه با وزارت نفت زمینه استفاده بهینه از این منبع با ارزش و جلوگیری از خام فروشی فراهم شود.

کد خبر 23487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha