ایلکنور بیرول و فرهاد اِنجو رؤسای مشترک جدید HDP در استانبول

سرویس ترکیه - رؤسای جدید HDP شاخه استانبول با شعار سرنگونی حکومت پادشاهی کار خود را آغاز کردند.

به گزارش کردپرس، چهارمین کنگره حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) امروز در استانبول برگزار شد. در انتخابات داخلی برگزار شده در این مراسم دو رئیس مشترک جدید HDP شاخه استانبول انتخاب شدند.

بنا بر گزارش مزوپوتامیا، چهارمین کنگره HDP با حضور انبوهی از جمعیت در سالن یحیی کمال بیاتلی در منطقه کوچوک چکمجه استانبول برگزار شد. در این مراسم ایلکنور بیرول و فرهاد انجو به سمت رؤسای مشترک استانی حزب در استانبول برگزیده شدند.

هزاران نفر از مردم شرکت کننده در این مراسم با شعار های «درود بر امرالی»، «بژی سروک اوجالان» و «بی سروک ژیان نابه» از مدحت سنجر رئیس مشترک حزب استقبال کردند.

در این مراسم همچنین رؤسا و اعضای بسیاری از نهادهای مدنی و احزاب کردی مانند صالحه آیدنیز رئیس مشترک حزب مناطق دموکراتیک (DBP)، و شاهین تومولکلو رئیس مشترک حزب سوسیالیست فرودستان (ESP)، و اعضای انجمن مادران صلح، شرکت داشتند. همچنین بسیاری از مردم با لباس های کُردی در این مراسم حاضر شده و به هلپرکی و پایکوبی پرداختند.

ایلکنور بیرول در اولین سخنرانی خود به عنوان رئیس استانی HDP در استانبول با بیان این که تحمل این همه مشقت باعث نشد اندکی به عقب گام بردارند، گفت: «ما از استانبول به راه افتاده ایم تا حکومت راهزنان را سرنگون کنیم.»

فرهاد انجو نیز با یادآوری سخنان اخیر صلاح الدین دمیرتاش رئیس پیشین دربند HDP، که گفته بود جمعیت حاضر در میتینگ HDP قطعا از حزب عدالت و توسعه (AKP) بیشتر خواهد بود، گفت: «جمعیت امروز نشان داد که HDP چه پایگاهی در میان مردم دارد. ما سلطنت AKP را سرنگون خواهیم کرد و استانبول را به سنگر HDP تبدیل خواهیم کرد. ما پیروز خواهیم شد.»

کد خبر 23189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha