پیش بینی میکنیم ترکیه شبه نظامیان تحت فرمانش را از سوریه خارج کند

سرویس سوریه-عضو دفتر نمایندگی اداره خودگردان کُردستان سوریه در اقلیم کُردستان عراق، گفت:ما پیشبینی می‌کنیم که توافقاتی وجود داشته باشد تا ترکیه تمام گروه‌های مسلح شبه نظامی تحت فرمانش و بویژه آن‌هایی که بخشی از کُردستان سوریه را اشغال کرده‌اند را از سوریه خارج کند.

فتح‌الله حسینی، عضو دفتر نمایندگی اداره خودگردان کُردستان سوریه در اقلیم کُردستان عراق در گفت‌وگو با کُردپرس با اشاره به کاهش فشار رسانه‌ای ترکیه برای حمله جدید به شمال سوریه ، اظهار کرد:این مسئله به دو موضوع داخلی و خارجی ترکیه مربوط می‌شود.اینبار نه روسیه و نه آمریکا توافقی با ترکیه برای حمله به شمال سوریه انجام ندادند ولی پیشتر هم روسیه و هم آمریکا با ماجراجویی‌های اردوغان موافقت می‌کردند.

وی ادامه داد:اما این‌ بدین‌ معنی نیست که ترکیه دست از تجاوزگری خود برداشته است، زیرا امروز بوسیله گروه‌های مسلح تحت فرمانش و هواپیماهای بدون‌ سرنشین و توپباران مناطق مسکونی تجاوزگری خود را ادامه می‌دهد.

وی افزود:در سوی دیگر اوضاع داخلی ترکیه متشنج است و هم مسائل اقتصادی و هم‌ مسائل سیاسی منجر به بحران عمیقی برای دولت عدالت و توسعه شده است.

وی تصریح کرد:اپوزسیون سیاسی ترکیه قدرتمند شده و در حال سازماندهی خود است و بدنبال انتخابات زودهنگام در ترکیه است.

فتح‌الله حسینی خاطرنشان کرد:دیگر در توان ترکیه نیست که به مانند سابق حمله زمینی و هوایی گسترده‌ای را علیه کُردستان سوریه تدارک ببیند.

عضو دفتر نمایندگی اداره خودگردان کُردستان سوریه در اقلیم کُردستان عراق با اشاره به وضعیت سیاسی تازه اداره خودگردان گفت:شرایط به مانند گذشته نیست و هم آمریکا و هم سوریه بعنوان یک‌ واقع سیاسی به اداره خودگردان کُردستان سوریه نگاه می‌کنند.

وی افزود:ما پیشبینی می‌کنیم که توافقاتی وجود داشته باشد تا ترکیه تمام گروه‌های نظامی تحت فرمانش و بویژه آن‌هایی که در کُردستان سوریه حضور دارند را از سوریه خارج کند.

این‌ سیاستمدار کُرد یادآور شد:امروز تبدیل به خطری برای منطقه و منافع قدرت‌های جهانی شده است و همه موافقند که ترکیه باید متوقف شود.

وی افزود:ما امیدواریم که روسیه بعنوان یکی از قدرت‌های تاثیرگذار در سوریه به مسئولیت خود در قبال سوریه عمل کند.در حال حاضر دو نیرو سوریه دموکراتیک(HSD) و دولت مرکزی در سوریه حضور دارند و واجب است که روسیه برای ادامه مذاکرات به دمشق فشار بیاورد، تا وضلیت سیاسی در سوریه مشخص شود.

کد خبر 23066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha