گفت‌و‌گوی برهم صالح با نماینده سازمان ملل درباره امنیت سفارتخانه ها و انتخابات

سرویس عراق و اقلیم کردستان – "برهم صالح" رئیس‌ جمهور عراق با "جنین هنیس پلاسخارت" نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در بغداد دیدار و درباره تحولات سیاسی و امنیتی این کشور گفتگو کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از بغداد الیوم، بخش اطلاع رسانی دفتر ریاست جمهوری عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد: در این دیدار طرفین با بررسی تحولات سیاسی و امنیتی عراق و منطقه، بر ضرورت تقویت توانایی عراق و دستگاه‌های امنیتی این کشور به‌منظور برقراری امنیت و ثبات در کشور و همچنین برقراری امنیت عمومی، جلوگیری از تکرار جنایت‌های تروریستی و تأمین امنیت ساختمان‌های دولتی و هیأت‌های دیپلماتیک تأکید کردند.

صالح و پلاسخارت در این دیدار همچنین موضوع انتخابات پارلمانی عراق را مورد بحث و بررسی قرار داده و بر اهمیت این انتخابات و ضرورت فراهم کردن شرایط امنیتی مناسب برای برگزاری آن و تأمین کلیه ملزومات و مقدمات فنی و اداری آن با هدف تضمین سلامت آن و جلوگیری از تقلب در روند انتخابات تأکید کردند.

بر اساس این بیانیه در این دیدار، تحولات منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و طرفین بر ضرورت کاهش تنش در منطقه و پایبندی عراق به دوری از تنش ها و ممانعت از تبدیل شدن آن به عرصه درگیری‌‌ها، تأکید کردند.

کد خبر 2213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha