ائتلاف از شمال شرق سوریه عقب نشینی نمی‌کند

سرویس سوریه-ائتلاف بین المللی علیه داعش، اعلام کرد: با کسانی که سعی در ضربه زدن به امنیت و ثبات در شمال شرق سوریه را دارند مقابله می‌کنیم.

به گزارش کُردپرس، هیأتی از ائتلاف بین المللی علیه داعش روز گذشته در شهرک الباغوز در حومه شرقی دیرالزور تاکید کرد، نیروهای ائتلاف از مناطق شمال شرق سوریه عقب نشینی نخواهند کرد و آماده مقابله با هر کسی است که بخواهد امنیت و ثبات منطقه را تحت تاثیر قرار دهد.

روز یکشنبه هیاتی از نیروهای ائتلاف بین‌المللی شامل تعدادی از فرماندهان ارشد از جمله فرمانده نیروهای ویژه آمریکا در سوریه در ساختمان شورای محلی شهرک باغوز با تعدادی از اعضای شورای محلی، مشاوران خط شرقی، ریاست مشترک شورای محلی و تعدادی از سرشناسان و روشنفکران شهر دیدار و گفتگو کردند.

این هیأت گفت: "تمام اخبلری که در مورد ورود نیروهای دولتی و متحدانش به مناطق اداره خودمختار شنیده می‌شود، شایعاتی است که بیشتر افراد ضعیف النفس را به خود جذب می کند که به زودی هزینه آن را خواهند پرداخت. ”

وی افزود: امنیت و ثبات منطقه از اولویت های نیروهای ائتلاف است و به زودی حمایت های خدماتی همه جانبه اعم از بهداشتی، آموزشی و خدمات اولیه از منطقه صورت خواهد گرفت.

هیئت ائتلاف متعهد شد که از بخش خدمات حمایت کند و ساز و کارهایی را با سرعت تمام در اختیار شهرداری قرار دهد و همچنین متعهد شد که یک آمبولانس برای مرکز بهداشتی در شهر فراهم کند.

حاضران موضوعات متعددی را مطرح و بر آنها تاکید کردند که مهمترین آنها عبارت بودند از: جبران خسارت آسیب دیدگان، بازسازی زیرساخت ها، خروج خانواده ها از اردوگاه الهول و همچنین تمرکز بر حمایت از شهرک باغوز.

این هیئت خواستار «پایان دادن به تهدیدات ترکیه علیه شمال شرق سوریه» شد.

کد خبر 21753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha