بیمارستان شهر را نبندید!

سرویس سوریه-معترضان در مقابل بیمارستان شهرک الشحیل در شرق دیرالزور در اعتراض به توقف کمک‌های بین‌المللی به این بیمارستان به خیابان آمدند.

به گزارش کُردپرس، روز گذشته، ساکنان شهرک الشحیل، در ۴۰ کیلومتری شرق دیرالزور در شرق سوریه، پس از اطلاع رسانی یکی از سازمان های حامی حقوق بشر مبنی بر توقف حمایت خود در پایان این ماه، تحصن اعتراضی را برای ادامه حمایت از بیمارستان این شهر ترتیب دادند.

روز چهارشنبه «دپارتمان کمک‌های بشردوستانه کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان» به «اکو» که نهاد حمایتی مسئول بیمارستان است، اعلام کرد که این حمایت‌ها در پایان ماه جاری متوقف می‌شود.

علی الصالح ۳۷ ساله، یکی از اهالی شهرک الشحیل، به رسانه‌های شمال سوریه گفت: ما با برگزاری این اعتراض از اهداکنندگان می‌خواهیم به حمایت خود با وجود وخامت وضعیت بهداشتی در حومه دیرالزور ادامه دهند.

وی افزود: این بیمارستان با ارائه خدمات پزشکی، سرپایی و جراحی و انجام عمل و سایر موارد به صورت رایگان به تمامی ساکنان منطقه و هزاران نفر از ساکنان حومه شرقی دیرالزور خدمات رسانی می کند.

این بیمارستان دارای چندین بخش از جمله: بخش اطفال، جراحی، ارتوپدی، داخلی، زنان، اورولوژی، انکوباتور، آزمایشگاه، رادیولوژی و سرطان خون است.

این بیمارستان دارای "بخش قرنطینه برای کوید 19" است که تنها "بخش قرنطینه" در منطقه است.

ساکنان این بیمارستان از سازمان های بین المللی و بشردوستانه خواستار تداوم حمایت و کار این بیمارستان شدند زیرا با توجه به شرایط سخت پزشکی و بهداشتی مردم در آن منطقه به بخش بزرگی از مردم خدمات رسانی می کند.

کد خبر 21621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha