وقتی نظارت در آموزش و پرورش معنا ندارد/فعالیت مدارس پیش دبستانی در کردستان

سرویس کردستان – بر اساس آخرین دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا، تا امروز تنها برای مدارس ابتدایی آن هم برای مقطع اول و از اول آبان ماه نیز برای مدارس متوسطه دوم مجوز فعالیت صادر شده و این در حالی است که بیشتر پیش دبستانی های کردستان در حال فعالیت هستند.

به گزارش کرد پرس، نظارت در مجموعه آموزش و پرورش کردستان ظاهرا تنها به رصد رسانه ها و مطبوعات باز می گردد تا اگر خدایی ناکرده در یکی از این رسانه ها به عملکرد آموزش و پرورش نقدی وارد شد، سریعا علیه آن بیانیه ای صادر کنند و یا با صدور جوابیه ای قضیه را فیصله بخشند، وگر نه در دیگر حوزه ها نشانی از نظارت این مجموعه به ویژه بر مراکز آموزشی و تربیتی دیده نمی شود.

ستاد مقابله با کرونا تنها برای فعالیت کلاس اولی ها مجوز باز بودن مدارس را صادر کرده بود که همین اواخر نیز با واکسیناسیون دانش آموزان 12 تا 18 سال، زمینه بازگشایی مدارس متوسطه دوم را نیز از اول آبان ماه فراهم کرد.

همچنین بر اساس برنامه ریزی های به عمل آمده از سوی این ستاد، از اول آذر ماه نیز مدارس ابتدایی و متوسطه اول نیز بازگشایی می شوند و این در حالی است که پیش دبستانی ها در سطح کردستان به ویژه شهر سنندج، بیش از 3 ماه است که فعالیت خود را آغاز کرده و کودکان 6 ساله را به پای صندلی های آموزش کشیده اند.

معلوم نیست اگر یکی از این کودکان ناقل ویروس کرونا از سوی پدر و مادرش باشد و یا اینکه یکی از این کودکان در محیط پیش دبستانی آلوده به این ویروس شوند و ویروس را به خانواده خود انتقال دهند، چه کسی جوابگو خواهد بود.

بررسی های میدانی خبرنگار کرد پرس نشان می دهد بیش از 80 درصد مدارس پیش دبستانی در سطح شهر سنندج در حال فعالیت هستند و روزانه کودکان معصوم را در خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار می دهند.

البته نباید از نقش شهریه در فعالیت این پیش دبستانی ها غافل بود چرا که بر اساس بخش نامه آموزش و پرورش مدارسی که به صورت مجازی فعالیت می کنند، درصدی از شهریه را از والدین دانش آموزان می توانند اخذ کنند اما مدارس حضوری تمامی مبلغ شهریه را دریافت می کنند.

وقتی مسئولان نظارت بر فعالیت واحدهای آموزشی در آموزش و پرورش در خواب باشند و یا اینکه خود را به خواب زده باشند معلوم است که دیگر جان کودکان 6 و 7 ساله برای مسئولان یک مدرسه که تنها به دنبال منافع مالی خود است، ارزشی نداشته و بدون محابا فعالیت می کنند.

البته پس از انتشار این گزارش از مسئولان آموزش و پرورش انتظار نداریم که نظارت بر مدارس را که بدون مجوز فعالیت می کنند، بیشتر کرده و آنها را بر اساس قانون پلمب کنند، اما انتظار اینکه این گزارش را با جوابیه ای تکذیب کنند، حتما داریم و بدون شک نیز تنها اتفاقی که در این راه می افتد همین است.

کد خبر 21216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha