پوتین آمریکا را عامل آوارگی کردهای عراق در بلاروس دانست

سرویس جهان- رئیس جمهور روسیه دخالت نظامی آمریکا در عراق را عامل آوارگی هزاران تن از کردهای عراق در مرز لهستان و بلاروس دانست.

به گزارش کردپرس به نقل از نشریه پرنسا لاتینا، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مصحبه با شبکه ملی تلویزیون این کشور، غرب را عامل آوارگی کردهای عراق در مرزهای بلاروس و لهستان معرفی کرد.

او گفت: ما نباید عمل اصلی این مهاجرات ها فراموش کنیم؛ بلاروس عامل آن نیست بلکه غرب و کشورهای اروپایی عامل اصلی این بحران هستند.

پوتین تاکید کرد عوامل سیاسی، اقتصادی و نظامی باعث بوجود آمدن بحران حضور هزاران تن از مهاجران در مرزهای لهستان و بلاروس است.

رئیس جمهور روسیه با اشاره به حضور هزاران تن از کردهای عراق در میان مهاجرانی که در مرزهای لهستان و بلاروس بلاتکلیف مانده اند، عملیات نظامی در عراق به رهبری آمریکا را علت آن دانست و گفت: یکی از بعدهای این بحران نظامی است زیرا آنها در عملیات های نظامی در عراق شرکت کردند و اکنون هزاران تن از کردهای عراق در میان مهاجران حضور دارند.

در روزهای اخیر هزاران تن از کردهای عراق که برای رفتن به کشورهای عضو اتحادیه اروپا، به کشور بلاروس رفته اند در مرزهای این کشور با لهستان گیر افتاده و در وضعیت بحرانی قرار دارند. بیشتر این مهاجران مسائل امنیتی و اقتصادی را عامل ترک اقلیم کردستان عنوان کرده اند.

کد خبر 21211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha