شرکت های دانش بنیان  کردستان 30 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند

سرویس کردستان - رئیس صندوق پژوهش و فناوری کردستان گفت: تا کنون ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار کارآفرینان و شرکت های دانش بنیان قرار داده شده که ۱۰ میلیارد آن از طرف معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری در اختیار این نهاد قرار گرفته است.

به گزارش کرد پرس، ناصر شکری در مراسم رونمایی از تفاهم‌نامه صندوق کارآفرینی امید و صندوق پژوهش و فناوری استان کردستان به منظور حمایت از کارآفرینان، گفت: خوشبختانه صندوق‌های کارآفرینی امید و پژوهش و فناوری به بالندگی رسیده و امیدوارم این خوشنامی در بین کارآفرینان و پژوهشگران پایدار باشد.

وی افزود: صندوق پژوهش و فناوری در راستای مواد ۴۵ و ۱۰۰ برنامه های سوم و چهارم توسعه، برای ایجاد سهم و زبان مشترک بین کارآفرینان و پژوهشگران تأسیس شده تا خلأهای موجود را از بین ببرد.

رئیس صندوق پژوهش و فناوری کردستان ادامه داد: منابع این صندوق محدود بوده و به عنوان نهادی مالی عمل کرده که جدا از پرداخت تسهیلات، سرمایه گذاری خطرپذیر انجام داده و ضمانت نامه صادر می کند.

شکری اظهار کرد: تا امروز این صندوق ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار کارآفرینان و شرکت ها قرار داده که ۱۰ میلیارد آن از طرف معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری در اختیار این نهاد قرار گرفته است.

وی یادآور شد: صندوق پژوهش و فناوری کردستان اولین صندوقی در ایران بود که با کمترین سرمایه یعنی حدود 1.5 میلیارد تومان شکل گرفت و با هم افزایی و ترکیب فنی متخصص در کنارسایر صندوق ها و بانک ها، تا حد امکان خوب عمل کرده است.

باید از منابع صندوق، در راستای اشتغال پایدار بهره برد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان نیز در این مراسم بیان کرد: این تفاهم‌نامه برای اولین بار در سطح کشور در استان کردستان انجام می‌شود که نشان دهنده طلایه داری و خط شکنی استان در این زمینه است.

برهان صلواتی با بیان اینکه با این تفاهم‌نامه خدمات خاصی به کارآفرینان هم در قالب مزدی و هم شرکتی اعطا می شود، گفت: حقیقتا اعضای صندوق پژوهش و فناوری کردستان از نخبگان و سرمایه های اجتماعی استان و کشور بوده که باید از نظریات و دانش آنها در تمام زمینه ها استفاده کرد.

باید در راستای رفع مشکلات مردم حرکت کنیم

مدیر صندوق کارآفرینی امید کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این تفاهم‌نامه زیرساخت و بستر توسعه را در استان درست خواهد کرد.

هیوا رحیمی افزود: با توجه به نامگذاری سال جاری توسط رهبر انقلاب مبنی بر تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها؛ باید در راستای خواسته‌های رهبری و برطرف کردن مشکلات مردم حرکت کرد.

وی ادامه داد: این تفاهم‌نامه ملی شده، به تصویب معاونت‌های ساماندهی و حقوقی رسیده و در سامانه کشوری ثبت شده است، لذا برخلاف تفاهم‌نامه‌های استانی که با رفت و آمد مسئولان بعضاً اجرا نمی شود این قرارداد لازم الاجرا است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید کردستان یادآور شد: اجرای این تفاهم‌نامه بسیار مهم بوده و باید در همه ابعاد اعم از ترویجی، برگزاری وبینار، همایش و کنفرانس و روش‌های تأمین مالی همکاری همه جانبه صورت گیرد.

راه برون رفت از مشکلات کنونی جامعه، تقویت بخش خصوصی است

رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان نیز در این مراسم بیان کرد: رسالت پارک های علم و فناوری این است که ؛ افرادی که دارای فکر و ایده بوده را دور هم جمع کرده تا با استفاده از توانایی های همدیگر و همفکری بتوانند نیازها و مشکلات جامعه را برطرف کنند.

خالد سعیدی گفت: هر چند تا نقطه مطلوب فاصله وجود داشته و سیستم اداری مشکل دارد اما همکاری ها زیاد بوده و با تلاش مضاعف مشکلات قابل حل است.

وی اظهار کرد: تنها راه برای برون رفت از مشکلات کنونی جامعه، استفاده از بخش خصوصی بوده و هدف ما تقویت بخش خصوصی کارآفرین، فناور و نوآور است.

کد خبر 21209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha