تغذیه آبخوان دشت های شرقی کردستان ضروری است

سرویس کردستان - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان گفت: اقدامات ترمیمی در راستای نجات دشت‌های قروه، دهگلان و چهاردولی در دست اقدام بوده و تغذیه آبخوان دشت های شرقی استان یکی از مهمترین فعالیت های این شرکت است.

به گزارش کرد پرس، آرش آریانژاد در دیدار با رئیس دادگستری و دادستان شهرستان قروه در جلسه ای که به منظور بررسی چالش های آب دشت های ممنوعه کردستان برگزار شد، گفت: امروز بر همه کاملا محرض است که دشت‌های قروه و دهگلان به دلیل افت شدید منابع آب زیرزمینی دچار بحران شده و سال‌های متمادی است که مجموعه شرکت آب منطقه‌ای کردستان و اداره منابع آب قروه در خصوص اجرای طرح احیاء و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی و مقابله با تخلفات آبی، نهایت همت و تلاش خود را بکار برده است.

وی افزود: این شرکت سال هاست که در حوزه اجرای صحیح طرح احیاء و تعادل‌بخشی خوش درخشیده و 3 سال متوالی است که در این حوزه عنوان استان اول را در سطح وزارت نیرو، کسب کرده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان اظهار کرد: قطعا با رویکرد جدید وزارت نیرو این طرح به بهترین شیوه ممکن اجرا می‌شود.

آریانژاد به اقدامات ترمیمی برای دشت‌های قروه، دهگلان و چهاردولی، اشاره کرد و ادامه داد: انتقال آب از سد آزاد به قوچم جهت تأمین آب شرب شهرستان‌های قروه و دهگلان و همچنین انتقال آب از غرب به شرق استان، جهت تغذیه آبخوان این دشت‌ها اقدامی ارزشمند و جزء برنامه‌های مهم وزارت نیرو است.

رئیس دادگستری شهرستان قروه نیز در این دیدار فعالیت در بخش آب با توجه به شرایط موجود را واجب شرعی دانست و بیان کرد: حفاظت از منابع آب امری ضروری و در این حوزه پیشگیری بهتر از درمان است.

سیدجلال حاجی نصیری یادآور شد: استفاده از نیروهای گشت و بازرسی متعهد و توانمند جهت جلوگیری از تخلفات آبی، اجرای سریع احکام کیفری و مدنی، اجرای صحیح مصوبات جلسات مرتبط، تسریع در انتقال آب به دشت‌های ممنوعه استان، جهت پیشگیری از نابودی کامل این دشت را حائز اهمیت دانست و خواستار پیگیری مجدانه این موضوع شد.

سیدمهدی سجادی دادستان شهرستان قروه نیز در این جلسه به بحران آب و رعایت حقوق عامه اشاره کرد و گفت: با توجه به وسعت 3 دشت شرقی و مهم استان و بحران شدید آب در این دشت‌ها انتظار می‌رود شرکت آب منطقه‌ای کردستان نسبت به افزایش تعداد اکیپ‌های گشت و بازرسی، اقدام کند و دستگاه قضائی هم در راستای اجرای دقیق و سریع ضوابط و قوانین مربوطه، حامی آن مجموعه است.

مجتبی غلامی مدیر اداره منابع آب شهرستان قروه نیز در این دیدار، با ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته در سال جاری ضمن تشکر از هماهنگی و همدلی مجموعه قضایی و انتظامی با اداره منابع آب این شهرستان، اظهار کرد: این اداره در جهت حفاظت از منابع آب از تمام ظرفیت‌ها استفاده خواهد کرد و پاسداری از منابع آب، از بارزترین دغدغه‌ها این مجموعه است.

کد خبر 21014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha