روسیه می‌خواهد تعادل در سوریه برقرار کند

سرویس سوریه-ما روی روسیه برای دستیابی به راه حل سیاسی در شمال شرق سوریه حساب می کنیم.

به گزارش کُردپرس، عذاب العبود، رئیس مشترک حزب سوریه آینده در گفت‌وگویی با رسانه‌های شمال سوریه در شهر منبج با اشاره به نقش روسیه در بحران سوریه، گفت:روسیه باید بر دمشق فشار بیاورد تا بدنبال راه حلی سیاسی باشد و حقوق همه افراد در حکومت آینده تضمین گردد.

العبود بر لزوم تسریع گفتگو بین دمشق و اداره خودمختار با وساطت روسیه تاکید کرد.

وی افزود: حضور روسیه مهم است، زیرا این کشور یک بازیگر کلیدی در بحران سوریه است و با توجه به تهدیدات اخیر ترکیه، به ویژه در شمال شرق سوریه، می‌تواند تعادل ایجاد می کند.

رئیس مشترک شورای آینده سوریه معتقد است که «بحران سوریه در غیاب چشم‌انداز سیاسی، پیچیده‌تر شده است و به دلیل نفوذ قدرت‌های جهانی که سوریه را به عرصه رقابت‌های خود تبدیل کرده‌اند، نیاز به گفت‌وگوی سوری-سوری بین همه طرف‌ها واجب به نظر می‌رسد..»

العبود از همه طرف‌های بین‌المللی خواست تا «به حل بحران سوریه از راه‌های سیاسی و دیپلماتیک کمک کنند و به درد و رنج مردم سوریه پایان دهند و قطعنامه‌های سازمان ملل مرتبط با راه‌حل سیاسی در سوریه را اجرا کنند».

همچنین عبدالکریم عمر رئیس مشترک دایره روابط خارجی اداره خودمختار شمال و شرق سوریه روز گذشته گفت، حضور روسیه در منطقه توازن ایجاد می کند و باید دمشق را برای حل بحران سوریه تحت فشار قرار دهد.

وی ادامه داد:گفت‌وگو با دمشق به دلیل جدی نبودن و پایبندی دولت به شرایط گفت‌وگو و ادامه سیاست‌ها با ذهنیت پیش از سال ۲۰۱۱، به طور کامل متوقف شده است.

کد خبر 20871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha