درخواست یک نهاد آمریکایی از بایدن برای حمایت سیاسی از اداره خودگردان شمال سوریه

سرویس جهان- رئیس کمیسیون بین المللی آزادی های مذهبی آمریکا خواستار حمایت سیاسی دولت جو بایدن از اداره خودگردان کردی در شمال سوریه و مشارکت دادن آن در مذاکرات بین المللی در مورد سوریه شد.

به گزارش کردپرس، نادین مائنزا، رئیس کمیسیون بین المللی آزادی های مذاهب آمریکا، اداره خودگردان کردی در شمال سوریه را در مدیریت صحیح این منطقه و برقراری عدالت در میان مذاهب و اقلیت های قومی و نژادی موفق ارزیابی کرده و از دولت آمریکا خواسته است با حمایت سیاسی و نظامی از این منطقه خودگردان زمینه ثبات هرچه بیشتر آن را فراهم کند.

خانم مائزا در یادداشتی که در مجله نشنال اینترست آمریکا منتشر شده، نوشت: در بازدیدهای متعددی که از این منطقه داشتم شاهد مدیریت صحیح و برقراری عدالت و عدم تبعیض در میان تنوع مذهبی و قومی در این منطقه توسط اداره خودگردان در شمال سوریه بودم و این مسئله باید به طور شایسته ای مورد تقدیر قرار گیرد.

او یکی از مشکلات اداره خودگردان کردی در شمال سوریه را اعمال تحریم های آمریکا علیه سوریه دانست که بر وضعیت شمال شرق سوریه نیز تاثیر منفی گذاشته است. بنابراین، خواستار مستثنی شدن مناطق تحت کنترل کردهای سوریه از تحریم های اقتصادی آمریکا علیه سوریه شده است.

رئیس کمیسیون بین المللی آزادی مذاهب آمریکا همچنین تهدیدهای دائمی ترکیه علیه کردها را عامل ایجاد بی ثباتی بیشتر در شمال و شمال شرق سوریه دانسته و گفته است عملیات نظامی ترکیه علیه کردها در سال 2018 عفرین را که جزیره ثبات در سوریه بود، به یک منطقه بی ثبات تحت کنترل شورشیان تبدیل کرده است.

مائنزا حمایت نظامی از کردهای سوریه را برای ایجاد ثبات در شمال شرق سوریه ناکافی دانست و خواستار حمایت سیاسی آمریکا از اداره خودگردان کردی برای کسب مشروعیت بین المللی شده است.

رئیس این نهاد آمریکایی از دولت جو بایدن خواسته است به کردها کمک کند در مذاکرات صلح ژنو درباره بحران سوریه شرکت داشته باشند. او ترکیه را عامل اصلی جلوگیری از حضور اداره خودگردان شمال شرق سوریه در مذاکرات صلح ژنو دانسته است.

کد خبر 20765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha